|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Ja det kanske är så att ögonen hinner slitas mycket när man har kommit upp i din ålder för jag åker 90 väg 110 väg 50 väg 70 väg och 30 väg många gånger per dag och jag har fortfarande inte lyckats bli bländad dag som natt eller vått som tort men som sagt det kanske har med åldern att göra jag ärn ju trots allt ung och oerfaren | |
|
"Trafikregler Huvudprincipen i trafikreglerna är principen om försiktighet – trafikanterna ska visa omsorg, varsamhet och hänsyn. Följden är att trafikanterna har en mängd skyldigheter men inga rättigheter. Det finns alltså bestämmelser om att "lämna företräde" men inte om "förkörsrätt"." Inget av det ni säger, ni som kör med dimljus på fel sätt och ni som sätter helljus på, verkar stämma överens om grundregeln om att visa omsorg, hänsyn och varsamhet mot andra i trafiken. Trafiken är ett kollektiv, attityder som "stör det inte mig så kan ingen annan hävda att det är störande" hör liksom inte hit. Ni tänker på er själva i första hand och inte oss andra som "stör" sig på det sätt ni uppför er i trafiken. Tänk på att visa hänsyn, omsorg och varsamhet!! Tack för mig. ;-) Länk |
|
|
hammar. Mycket bra skrivet... tack för det. |
|
|
hammar: det första kloka inlägget i denna tråd |
|
| Tack jonek och m-b. ;-) | |
| Hmm ja det käns som denna diskusion slutade smärtfritt med många snorungar och visa män inblandade med hjälp av hammar;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.