|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Byte givare vänsterbak för ett år sedan nu har den lagt av igen är dom så dåliga | |
| Jag har hört att det ofta är så att man får borra ut den gamla och att det därmed kan komma in skit i triggerpunkterna. Har bytet inte gjorts korrekt finns det risk att det pajar snabbt igen. Jag tror det finns mer att läsa under "mektips". | |
|
Standardfel på E39:or tyvärr. Jag bytte runt om 2 gånger på min 00:a. De tål helt enkelt inte salt, fukt och svenskt vinterklimat. Hasso har skrivit lit eutförligare om hur man kan förbättra situationen något har jag för mig,. |
|
|
tack ska ni ha för det, men vad e triggerpunkterna för något? |
|
|
De sitter "inbakade" i hjullagret tror jag och dessa gör att din givare känner av hur fort ditt hjul roterar. Vid urborrning av gamla givaren kan dessa skadas, alternativt så kommer det in smuts som minskar livslängden på den nya givaren. |
|
|
jag frågade verkstadskillen hur man får ut den gamla givaren. han sa att man tar en gipsskruv med grova gängor och drar i givaren sedan drar man upp den med en tång eller dyligt så att man inte skadar kransen, så det är väl bara att byta då å hoppas på det bästa. |
|
|
ska nog byta bil var och tittade på 3-serien inga sådana problem där inte |
|
|
hej hade samma fel vänster bak,det visa sig vara kabelbrott skarvade kabeln och allt fungerar igen |
|
| kan det vara så lätt tro man kan ju alltid hoppas på det får kolla imorgon | |
|
E39:ans hela abs/asc system är ju rena skämtet. Har bytt vänster bak givare, högerfram givare och hela abs/asc modulen engång. Total kostnad = ca 10,000:- ///Schumi |
|
| vad jag har läst här på forumet är att 99 är sämst och jag har bytt 3st höger fram vänster höger bak | |
| Är det verkligen så pass illa ställt?? | |
| Ja det verkar så. Ska byta min höger bak och håller sen tummarna på att det inte är styrboxen som e paj. | |
| Vänster är det menar jag | |
|
Tidiga E39 verkar inte lida lika mycket. |
|
| Det är vänsterbak som pajade igen för mig | |
|
99:orna har absolut ett större problem med ABS/ASC än de tidigare årsmodellerna iaf... Vet inte om 00> har bättre grejor,men det verkar som om det nästan uteslutande är 99:or som drabbas vad jag har sett/läst här på forumet. Mvh Janne. |
|
|
Ok!...2000 verkar också vara "ett drabbat år". Mvh Janne. |
|
|
De tidiga är dock inte helt skonade heller. Jag har bytt både ett par sensorer och styrbox på min 96:a. /Micke |
|
| Har bytt en per vinter hittills under min E39-period, dock ingen denna vinter. Peppar Peppar... | |
| ja ja dom e ju lätta att byta när det e så ofta man gör det så dom hinner inte sätta fast sig så mycket då ( lade på armaturfett på den så den lossar väldigt lätt) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.