|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar vad jag kan få ut för min bil? Jag har en BMW 323 Coupé 98:a mil:14000 Den har M-paket och andra saker så som m-instegningslister, m- ratt och allt som hör till m3:an som är fabriksmonterat! Den är fullutrustad med allt förutom elstolar.(även elhissar bak) Den är även väldokumenterad(servicebok) från de att den var ny! "BMW, När Du Älskar Att Köra" | |
|
Det låter som en riktigt fin bil och eftersom det är E36 modellen gissar jag på ett slutpris på uppåt 75kkr. Det kanske kan tyckas lite men E36 har sjunkit rätt kraftigt det senaste åren i och med att tidiga E46 blivit billigare. När du annonserar, var lite försiktig med att använda termen "fullutrustad", en BMW går att utrusta med originaldelar till det absurda och jag vågar nästan svära på att din bil saknar mer extrautrustning än elstolar ;-) |
|
|
Kristoffer_L: Hej och tack för så snabbt svar. Vad klassas som fullutrustad då? Den har allt i princip förutom elstolar som sagt (fanns det ens på e36;orna år 98) och dragkrok , men jag menar vem behöve rdragkrok på en e36 Coupé? |
|
|
MpFire: Om du inte redan har det, hämta en utrustningslista på BMW över vad din bil har och posta den här så kan vi nog hitta saker som saknas:) Det är som kristoffer säger, finns i princip ingen BMW som har all utrustning. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Mpfire, har den PDC, telefon, bensinvärmare? Skriv vad den har istället för att skriva "allt", finns allför många som tycker att bilen har allt trots att bilen har komfortpkt och skinn. |
|
|
Drar öronen åt mig direkt om jag ser ordet "fullutrustad" i och med det som alla andra här säger, det finns ingen fullutrustad Bmw. Även om din bil har 50 options så är det bättre att lista allihopa. Har du tex navi........? sw |
|
|
Andersson_CSI: Okej... jaken: JO de är sant ,,men man kan ju inte förvänta sig saker som inte fanns 98:a i en e36:a så som telefon osv. (eller?) Wadstedt79: Navi fanns inte på e36:orna år 98(???`!!) *M-paket förutom speglarna dock, men allt annat så som m- ratt, m-växelspak, instegningslister osv. Fabriksmonterat! *Fabriks sänkt *Sportstolar *Allt skinn *Eluppvärmda stolar *Elhissar runtom (x4) (Ovanligt på en 323 98:a?) *Stora färddatorn *Stora dubbel zon AC *Antispnn *Taklucka *Automatisk avbländad backspegel *4x Airbag *dubbla diskanter i framdörrarna som på m3 (Är det HiFi paket eller?????) *Face lift dvs Angel eyes *Fart hållare "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
MpFire: Några exempel på fabriksmonterad extrautrustning till E36 som din saknar är: -Automatlåda -armstöd fram -Elektrisk bakrutegardin (El rollo) -25% Diffbroms -Svankstöd etc, etc Integrerad telefon, fax, navigation gick att få originalmonterat till E36 om man nu önskade det, även om Navisystemet fungerade bäst i Tyskland och inte alls i Sverige i mitten på 90-talet. |
|
|
Går dessutom även att specialbeställa en hel del extra skumma och onödiga prylar såsom diplomatflaggor på framskärmar osv. Här har du en 323 coupé till ett sanslöst överpris annars: Länk ... men så har den också stått osåld på bilfirman i över 3 år också /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| 70kkr i slutpris gissar jag. Bilen har många attraktiva options tex m-pkt, skinn, acc. Kommer nog att vara relativt lättsåld om skicket är bra! | |
|
Den har armstöd också ,,men det tar man ju för givet på en så pass "utrustad bil"...;) Två diskanter i sido dörrarna är det hifi paket? (altså 4 diskanter) "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
MpFire: Om du har extra högtalare i sidodörrarna samt en knapp bredvid knappen för värmestolen till passagerarstolen har du HIFI-systemet. Armstöd kostade faktiskt ca 2000kr till E36...inte billigt men ett måste på långtur :-) |
|
| Vilken färg är den? | |
|
Kristoffer: Vad är det för knapp du pratar om? Jag hade också två högtalare (typ diskanter) i dörrarna på min 328:a men ingen knapp. Vet inte hur många högralarpaket det fanns men jag har sett bilar som inte har dessa två högtalare och jag har sett bilar som har HK-högtalare. Jag hade ingen utrustningslista på min men jag har alltid trott att det var det som kallades Hifi-paketet som jag hade. ___ //Ulf |
|
|
jaken: Den är svart metallic. "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
Ang. ljudpaket så fanns det tre olika om jag vet rätt (rätta mig om jag har fel), och man skiljer dessa olika i mellanåt lättast på att kolla antal högtalare i framdörren. I folkmun kallas dessa. *Lilla ljudpaketet, en högtalare (diskant) i dörren. *Stora ljudpaketet, två högtalare ("diskanter") i dörren. *H/K:s ljudpaket, två högtalare ("diskater") i dörren av fabrikat Harman Kardon. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
MpFire, populär färg. Återkom gärna till tråden och säg vad du till slut fick för bilen, alltid kul med feedback! Lycka till med försäljningen! |
|
|
jaken: hade vela skicka några bilder på den...men det går ej på autopower ,,då måste man ladda upp på galleri ,,för jobbigt... "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
Ulf: Det är det stora H/K ljudsystemet jag pratar om. Jag var och tittade på en E36 för några år sedan som hade H/K systemet och som även hade en knapp bredvid värmestolsknappen där man kunde reglera detta ljudsystem. Det såg ut som att knappen var en originalkomponent från fabriken och jag är nästan säker på att jag sett denna "knapp" i antingen instruktionsboken till min gamla 328 eller i min Bentley-guide till E36. |
|
|
Det stämmer som "jimmyboy" skriver, det finns naturligtvis 3st originalsystem till E36, jag förväxlade det vanliga HIFI med H/K systemet i "MpFires" bil. Kolla interiörbilden till länken Länk Till vänster om värmestolsknappen finns ytterligare en knapp som styr H/K systemet. |
|
|
Då hade jag det som kallas Hifi-paketet. Dubbla diskanter men ingen knapp. På H/K-paketet så var väl högtalarna märkta med H/K eller HarmanKardon? Eller är det bara på E46? ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.