|
|
|
|---|---|
|
Killen som hade min 325:A innan mig har maskintvättat bilen hårt... kan man med rubbing få bort alla smårepor som uppstått? :! | |
| *** 325 ***: Jag har provat Sonax och Turtle Wax för "små" repor med mycket gott resultat. Turtle Wax har en liten tub med "rubbing" som du kan prova innan du köper några större mängder, tänk dock på att du inte kan räkna med underverk. Använder själv Sonax serien för bilvård. Är ytan väldigt repig måste du kanske lämna in bilen hos en rekondfirma eller maskin polera själv...Lycka till! | |
Patrik |
Jag tycker att du bör lämna bilen på rekond, i Stockholm finns det en firma som heter Car Clean (Länk som "nästan" kan göra underverk. Kostar en slant men helt klart värt pengarna. Lycka till! Patrik /M3 -01 |
|
Huuu...man borde bedriva exorcism mot alla automattvättar. Jag håller nog med föregående skrivare. Lämna bilen till en firma som kan det här med polering. Du får ett resultat som du garanterat är nöjd med och dessutom så är det lätt att hålla ordning på ytan efteråt. Jag är f.d. bilrekare så jag har en viss erfarenhet av det här med automattvättar. ETT RIKTIGT LACKSABOTAGE ÄR VAD DET ÄR! Sedan kan ägaren av tvätten säga vad han vill men lita ALDRIG på honom. //Stefan |
|
| jag har varit hos Autospa i nacka. Dom har en nyutvecklad 40 meter lång tvätt tunnel med tyg borstar och högtryck. Mkt skonsam mot bilen. | |
|
Mmmm, de flesta borstar fastnar det lätt lite particklar på, sen e det som sandpapper mot lacken. Tacka vet jag tvättar med endast högtryck... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jepp, nog e det för hand som gäller, endast i nödfall en högtryckstvätt... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Eller varför inte maskinpolera själv? Jag har gjort det med en ocilerande slipmaskin och Autosmart Wax polish, med ett utmärkt resultat. Varför leja bort det man kan göra själv??? Handtvätt e ju alltid att föredra. \H No Guts No Glory |
|
BeeMWe playboy |
Du ska inte köra rubbing på smårepor... Polera ska du göra, rubbing är för större repor/skador etc. Papa Oom Mom Wow!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.