|
|
|
|---|---|
| Har hittat en 525 im -02. Den har gått 12 000 mil är i silver metallic. Sommar- och vinterhjul, sommarhjulen på 18 tums BBS splittfälgar. Vinter på plåtfälg. Comfort pkt. Det som skall göras är en oljeservice. Den har stenskott i fronten med två rostblemor. Bilen kändes och lät som ny. Vad ska jag bjuda? | |
|
Verkar saknas det som är kinkigt dvs SCHiin, Navigator, PDC. Kanske 130-135KSEK exkl Mpaketet som jag inte kan värdera mervärdet av. |
|
|
De flesta sådana bilar är ute för 160-180kkr. Dock så verkar de svårsålda för de pengarna. Det finns en sådan som du beskriver fast 2003 på blocket för 140. En annan som var blå fast med 14k mil på mätaren var ute länge på annons för ca 150. Men han sänkte bilen till 129 och sedan så försvann den rätt kvickt. Detta kanske ger dig en lite bättre prisbild? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
| Ja det är kanske där man skall hamna. Den jag har tittat på begär 160 000. Och då menar han att han har lagt ut en hel del på fälgarna. Kanske man skulle ta och kolla vad priset blir utan dem. | |
|
Det är som Herr GP skriver att många ligger högt i sin annonser. Utan att ha sett ditt objekt så kan jag tycka att 160' är för mycket även med 18" och 130' för lite. Kring 140', kanske några tusen till om bilens skick är över det normala. ___ //Ulf |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
dessa faller fort just nu, och det har funnits flera till salu som har gått för runt 150' med samma eller mer utrustning, förutom att de har haft 17" M-sportfälgar istället. Då har också milen varit lägre. Fälgar är i pricip inget extra värt på en bil vid försäljning. Bättre att sälja bilen på 17" orig i så fall och spara 18"-arna eller sälja dem separat. mvh Johan |
|
Jag håller med om att priserna verkar falla rätt fort och att man aldrig får ut en spänn extra för fälgar. Jag har fått en känsla av att de kommer att stabilisera sig vid 130-140, iaf om de har m-paket, eller vad tror ni? Dock så tror jag att vi slipper en importvåg av dessa bilar då de verkar rätt dyra och relativt ovanliga i Tyskland. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
| Men vad mkt bil man får för de pengarna, jag tycker det är helt otroligt! Man kan ju undra vad som får en att köpa en ny skoda eller liknande för de pengarna? Ja nybilgaranti och sådant men endå! Jag längtar efter att få köpa min första Bmw!! | |
| Oj, vad lågt dom står. Jag fick ut 195' för min av BMW vid inlösen (blev påkörd). 525IA M, skinn, stora stereon, gardin osv, 9000 mil, sv-såld, superskick. Ca 2 månader sedan. 130-140 låter lite lågt | |
|
Länk MVH Christofer |
|
|
En 530 -01 som gått 10000 mil. Bilen har varit till salu länge, går säkert att få ned under 160000:- Måste ju vara ett bra pris, förutsatt att bilen är i toppskick... Bör inte en 525 som gått mer, och dessutom säljs privat vara minst 30000:- billigare? MVH Christofer |
|
|
Låter som ett mycket bra pris! Dom rasar fort! Vissa ligger på över 200', och vissa som denna då runt 160'. Kul den dagen man skall sälja sin egna... |
|
|
Tarzanbandulo: Nu har du en "525iM -02" i profilen, blev det bilen från den här tråden? Så vad blev slutpriset? //Stenback |
|
| Nej Det blev en annan. Priset blev 145 000:- Å då är den i bra skick! | |
|
Berätta gärna mer om bilen och utrustning, samt miltal så att man kan skaffa sig en ännu bättre prisbild. Köpte du privat? Och vad var utropspriset? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.