AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.608

har ni blivit frånkörda nån gång?

Sida 3 av 3
Verdi
Folkrace? Trodde det här handlade om mer eller mindre idiotiska kukmätningar på allmän väg...
Du har helt rätt, jag ryckte bara ditt "materialsport" ur sitt sammanhang och kommenterade på det. Nu är det dags för lite gatu boxning som även det hör till en av dom smartare kukmätartävlingarna.
Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Och där dödade Verdi och Decerto hela tråden, kul! eller inte...
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Viss kan det vara kul att mäta prestanda någon gång bara säkerheten kan garanteras så att oskyldiga människor inte kommer till skada.

Det jag finner nöje i är alla turer till sommarstugan, vägarna dit är riktigt roliga och mestadels befriade från övrig trafik, det läskigaste är väl att någon traktor kan dyka upp men man får vara beredd på.
Har hänt att man hängt av en och annan hojåkare med M3:an för att man känner vägen så pass bra och det är alltid kul.

Jag tror helt enkelt att vi som åker BMW utsetts oftare för uppmaningar om att rejsa. Dessutom kan det ha med motorval att göra, har man en M-bil eller liknande är det svårare att hålla tillbaka pållarna.

Tråden är inte död!

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Inte då!! ja får lyfta trådens "spirit" isåfall :)

Hade för en tid sedan en hoj, närmare bestämt en cbr600 som även va neddrevad..va rätt pigg av sig. Va ute och gled runt lite en helg var på ja ett par gånger mötte en gammal 80-tals Ådi 80 Sedan som va målad i dom traditionella rallyfärgerna Marlboro..har för mig de va en quattro. Nåja, efter ett tag så kände ja mig nöjd och beslutade mig för att åka hemåt då ja bodde en bit utanför.
Då ja for ut ur samhället så såg ja en bit längre fram just denna Ådis bakdel som i denna stund lämnade nån Volvo bakom sig..tänkte inte så mycke på de utan ja fortsatte hemåt. Då ja kom över ett krön där det blir 90 och ganska bil/husfritt så ökar ju naturligtsvis farten en aning =) Ser då att ja börjar komma ifatt denna Ådi in mot en kurva som följes av en längre raka, vad ja kunde avgöra så körde han "lagligt"..ja släpper av lite på farten in mot den för att se så de blir fritt för att klippa dom..jodå, mycke riktigt så va de tomt, jag petar ner tre växlar och viker ut i ca 140 knutar, kommer upp jämns i bakskärmen på den så ser ja nyllet på en i sidobackspegel..samt ett huvud i bakätet vrida sig..sen trodde ja att ja hade smockat rakt in i en vägg..PANG!!..bakasslet på Ådin dippar ner samtidigt som de kommer en redig svart avgaspuff ur de troligen 3tums avgaset och vi ligger jämnsides upp mot 200 blås..sen va de bara att vika in bakom :D VA FAAN!!!

hahaha..de va lite jobbigt =) MEN EN ROLIG STUND :D

Visade sig sedan att i denna "gammel-ådi" hade de sänkts ner en S2-rova som va uppskrämd till kring 600hk (har ja för mig) =)
En sen sommarkväll på Öresundsbron i min dåvarande 335iT. Max acceleration strax efter betalstationen, men blir omkörd av en vit danskreggad MB CLS med Kleemann dekal som bara drog ifrån...335:an helt utan chans!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.