|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Skulle va kul att höra va alla råkat ut för. Själv blev jag frånkörd när jag hade min 328 på ett sätt som jag endast trodde en yamaha R1 eller liknande skulle klara av.. fasst de va en Kadett GSI 16V med calibra turbomotor. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! | |
|
Ska bli intressant att höra bekännelser här. Hoppas folk har lite självdistans, då finns det möjlighet att det här blir en riktigt rolig tråd. Jag kan väl börja med en historia för lääänge sedan som utspelade sig på midsommarafton. En kompis hade en Honda CRX (den utan Vtec) och vi skulle åka till hans stuga för att ordna en fest. Vi kom iväg lite senare än beräknat så vi fick för oss att utföra det obligatoriska testet på bilar.... toppfarten! Problemet var att min kompis inte vågade köra mer än 160 för styrningen var som hämtad från en gocart....minsta knyck och man for i diket. Jag fick bli man för jobbet. Vi for iväg och jag plågade den stackars Hondan tills det började gå riktigt segt 190.....200..............................205............................................208. Vi märker att vi är på väg att komma ikapp en svart bil som också har ganska tung gasfot men den kör inte lika fort som oss. Efter ett litet tag kommer vi ikapp bilen som nu succesivt har ökat hastigheten när han sett oss närma sig i backspegeln. Bilen är en BMW e34 av okänd motorbeteckning och den framförs av en tjej med tre killar som passagerare och skålar midsommaröl emot oss.....i lite drygt 200km/h. Hondan hade naturligt inget mer att ge och ganska snart tröttnade killen i framsätet och gav en gest till tjejen som körde att gasa på. e34an accade ifrån oss relativt enkelt med tanke på att farten ändå var rätt hög....jag var riktigt imponerad kommer jag ihåg. Tyvärr fick jag aldrig reda på vilken modellbeteckning bilen hade men gissningsvis var det en 535. Flåklypa |
|
|
Jag har tappat räkningen på alla gånger jag blivit frånkörd, men jag bryr mig uppriktigt sagt inte ett smack. Däremot körde jag ifrån en Renault Clio 1.4 med min Citroën igår, sen gick jag och var glad resten av dagen :) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Sist jag blev ifrånkörd var i somras på en större väg in mot Växjö och det var kul.... att se en ny bmw 745 magla iväg hårt från cirka 180 upp mot toppfart :-) jag körde 328i Sen har jag nog valt mina kombatanter väl och mest kört jämt! Får väll erkänna att jag blivit från åkt av en tjej i en Saab viggen ochså den bilen har bortåt 300 hästar och själv körde jag en E28-535 samma bil som jag hängde på en Saab 93 aero upp till iaf 120 km/h jag känner saab förarna men inte bmw nissen. M3 gt på en volvo strippen träff jag körde 328 så ganska given förlust.... Mpower |
|
|
Imorse av en gammal skitig standard saab 900/9-3 utan aero beteckningar eller annat larv, tror det var en vanlig standardvagn.. kanske 1.8... haha |
|
| I Tyskland såg jag en Carerra GT, den nya. Den var helt otrolig, bara stannade bilen och vände och körde efter den, han körde ut ur stan och ut på riktigt krokiga vägar, försökte hänga på, så gasade han (vilket ljud) och han bara försvann :-), galen bil... | |
| Nej nej nej aldrig nånsin absolut inte. | |
| Körde hem från en konsert i gtb förra sommaren. Då det kändes sådär lagom motiverande att köra på en tom motorväg klockan 01.00 låg farten runt 185 hela vägen. Någonstans norr om halmstad (osäker på var exakt, men säg 4-5mil norr om) körde en saab 9-3 om mig. Tänkte först att jag skulle haka på honom men vid 215 tyckte jag det kändes som läge att släppa av farten och återgå till "normala" 185. Hur snabbt saaben faktiskt körde vet jag inte då jag la av tidigare, men det var mer än jag känner att jag kan prestera och fortfarande vara en god (hyffsad) bilförare. | |
|
Kan berätta en annan skämmig sak också. jag, min farbror och min far hade varit på knutstorpsträffen -04 och va på väg hemmåt i farsans M3 3,0. ca 2 mil innan vi va hemma dök de upp en Volvo XC 90 T6 (såg att de va en t6 senare) som fan bakom oss. på denna sträckan va det vägarbete och omkörning förbjuden, men detta struntade Volvoföraren i och blåste förbi både oss och ytterliggare några framförvarande bilar. När sedan vägarbetet upphörde skulle givetvis farsan försöka hänga på.. Inte lätt att komma ifatt någon som ligger kanske 10 bilar framför och själv "ligger på" rätt bra. Senare på en vägsträcka blir det dubbelfiligt och farsan såg där sin chans att komma ikapp denna Volvo och gav allt va denna gamla M3 från -93 har att ge. Men eftersom Volvon kunde påbörja sina omkörningar mkt tidigare än oss så kom han aldrig ifatt den. Som vi retade honom för detta, att han inte ens klarat av att köra ifrån en SUV. hehe.. Så alla ni Volvo entusiaster som läser detta... Vill ni ha en M3 dödare, köp en XC 90. Då kan ni både åka på myspys fika med era brudar långt ute i ödemarken och grilla prestandabilar på löpande band!!! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Sant Wingård. Inte för att en XC90 kan matcha en M3 men tappar man en sekunds försprång mot en jämnsnabb bil så är man totalrökt hela vägen! Det är lätt att missta sig. Flåklypa |
|
| När jag hade min gammla bil t4 låg jag i 200 km/h på autobahn i tyskland i vänstra filen.Då såg jag nåt i backspegeln komma närmare och närmare.Jag kunde inte byta till högra filen direkt så bilen hann i kapp mig och pressade mig två meter bakom mig i 200 km/h.När jag fick chansen bytte jag till högra filen och då såg jag en gammal tant sitta vid ratten som bara rusade förbi mig mot 250 eller nåt :) Jag tror att det var en ford scorpion. | |
|
Jag blev frånkörd av en äcklig Hyundai SantaFe vid ett rödljus häromveckan :-( DET sved rejält. Nu varvade jag förvisso bara till 3000 rpm i växlarna eftersom motorn var kall, och reagerade ovanligt sent när ljuset slog om, men dock. Jag intalar mig själv att han gjorde kickdown med sitt äckliga härke. I somras, körandes 740iA -95, fick vi pisk på Autobahn av en MB SLK 350 (modellbeteckning saknades, men det måste ha varit en 350) i högre hastigheter. Ingen jätteskillnad men den lilla burken sniglade sig ifrån. Jag skyller detta på att Olof körde 740:n för stunden. Någon dag senare, fortfarande i 740iA -95 på Autobahn på väg ned mot Luxemburg, eldade jag förbi en 1-serie utan modellbeteckning. Detta var innan 130i-premiären, så bilen måste ha varit fyrcylindrig... Höll drygt 160 km/h. Den lilla ettan ville visst hänga på stora loket, och gick ut bakom mig. HÖ HÖ tänkte jag i ett ögonblick av hybris, nu ska den lilla räksmugglarbilen få smaka V8 Power! Jag beordrade kickdown och 740iA slungades iväg. HÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖ!!!!!!!!! Vrålade jag (tror jag) och såg mätaren passera 210 km/h. Sedan slog jag en blick i backspegeln för att se hur mycket jag förnedrat den lilla symaskinen. I backspegeln, precis bakom min bil, befann sig fortfarande en 1-serie. Det måste ha låtit något i stil med "HÖHÖHREEEEEAAAANEEEEJJJJJ! Vad fan???". Över 210 km/h så drog jag dock ifrån ganska rejält. Han precis upp i 248 km/h, sedan behagade en Renault Kangoo svänga ut i vänsterfilen varpå jag fick hänga mig på bromsen och 1-serien kom ikapp igen. Snälla Bayerska Gud, låt det ha varit en 120d.... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Körde i lugnt tempo på 108:an mellan Svedala och Lund för något år sedan i en M3 3,0. Helt plötsligt ser jag att någon ligger bara någon meter bakom mig och trycker i en gammal volvo 740. Eftersom vägren saknas kan jag inte gå ut och släppa förbi honom, dessutom fick vi möte nästan hela tiden. Efter några kilometer blir jag irriterad över att han ligger så nära och tänker öka avståndet mellan oss lite. Växlar ner till trean och ger allt. Avståndet ökar inte. Den gamla äckliga volvon ligger mig i häcken när jag accelererar fullt ända upp till runt 180 där jag släpper av. Faktum är att jag blev riktigt glad av händelsen. Kul med bilar som går bättre än vad de ser ut att göra. Tumme upp fick han av mig! |
|
|
Håller med dig Rantzow! Det kan va riktigt kul att se hur bra vissa gamla häckar kan gå. Kadettkillen jag blev frånkörd av fick också tummen upp. den såg skrotfärdig ut. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Jag har blivit frånåkt c:a 11 miljoner gånger, men jag har nog ett osannolikt rekord vad gäller att köra ifrån folk i mycket snabba småbilar; lyder som följer: Jag rattar en MB 600SEL 6.3, o blir utmanad!!! (vad??) vid ett rödljus alldeles innan det blir landsväg...av en FIAT UNO TURBO!!! :-) Han sticker iväg som ett skott o jag bara lägger pedalen mot golvet, i Mercan, för "nu skall det aset få"... o det fick han...i 180 knyck blåser jag förbi den stackarn, så lacken lossnar o han får "traktionsproblem" pga. vinddraget från min 2,5 tons "Reichs-Murbräcka" ;oDDD Han lär nog inte försöka igen... Sedan var det rätt "spännande" att ratta luftfjädrad GROSSER MERCEDES, när landsvägshelvetet började svänga ...Hjääälp.....fick väl ett par katastrofala "driftingar" i 160Km/h, men jag tror blotta TYNGDEN räddade Mercedesen (o mig) fast å andra sidan behöver man inte vara så rädd om man blåser av med en 600SEL, för det blir sannolikt "kalhygge" i skogen o en buckla på stötfångaren, samt ev. litet näsblod. Bilen är ett av de största o tyngsta AS som finns ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
600SEL:en var en "Pullman" från 60-talet, måste ju naturligtvis tilläggas! Har skrivit en tidigare tråd om detta! Hell Beige/Braun Leder. Reg.nr NUT 200 :-) Mastodontwagen! Synd den inte var min.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK> Snarare synd att bilen inte var MIN, jag har ju inte ens fått provköra en :) Bara dreglat över nåt nummer av Classic Motor eller Nostalgia. Vore jag snorigt rik vore en sån ett alternativ soliga söndagar. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
För många årsen var jag på väg hemåt från kompisen som bodde på Tjörn samtidigt gav han sig iväg med sin Volvo 142 Turbo med fem pers i bilen jag hade då en Volvo 164 som gick skapligt. Vid rödljusen upp mot Tjörnbron är det två filer, vi står bredvid varandra tokvarvar för att göra en bra start när det slår om till grönt så är vi lika en ca 2 sekunder sen står min bil still och sedan skjuter han iväg som en projektil upp mot bron får känslan att min bil går bakåt istället för framåt, ska man bli frånåkt ska man bli det ordentligt förövrigt visste jag att jag inte hade någon chans mot hans sleeper Volvo då den var ruskigt snabb då den käkat upp muskelbilar vid nattliga uppgörelser. mvh |
|
|
mmm det har man och av en moped! Var på väg med en kompis från jobbet med hans lupo! I en uppförsbacke orkade inte hans bil med riktigt och då blev vi omkörda av en moped på cykevägen. Vad säger ni om det? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Oj, nu är det erkännandedags... Jag har blivit ifrånkörd av Masten, i hans Z3 2.8 Roadster. Jag kan dock ursäkta mig med att jag precis hade köpt bilen och inte vågade ladda på fullt :) Fast Z3:an booooorde ju spöa 740:an, åtminstone upp till en viss fart. Wilhelm Svenselius |
|
gullet |
För några år sen, närmare bestämt 98 fick jag nöjet att åka Mclaren F1 på skånska vägar, vi blev dock inte från åkta av nån men jag måste delge er kommentaren från föraren på min fråga om han inte var rädd att polisen skulle ta honom, Som ni vet så har ju F1'an en garanterad högsta toppfart på378km/h men vi låg och gjorde vissa test med bilen så vi marschade lungt i 270km/h, föraren svarade lungt att " det finns ingen polis i världen som kan köra ifatt mig" Tilläggas skall att så fort det fanns andra bilar i närheten gick vi ner till normala hastigheter för att inte skräma eller orsaka någon skada. MVH Gullet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.