|
|
|
|---|---|
|
Hej! Navigationen på min E39 uppdaterar inte pos. Startpos verkar ligga kvar. Ibland säger rösten att bilen befinner sig utanför maprange. Vad är felet? Har inte haft igång den på ett tag. Tack på förhand1 | |
| Prova att ta ut och rengjör cd:n , funkar inte det prova med en "reset" dvs koppla ur batteriet och tryck in ciggarett tändaren ett par sec så alla kondingar laddas ur i bilen och koppla sedan in batteriet igen. | |
|
Tack! Jag skall försöka det! |
|
|
Fungerade detta ? MVH Joachim |
|
|
Jornu: Menar du nollställningen ? Ett annat knep är ju att koppla ur batteriet i 20 minuter, lägga ihop kablarna och sen koppla in kablarna på batteriet igen. Obs, inga kablar kopplade i batteriet när du sätter ihop dem.. |
|
| T: Varför skall man lägga ihop kablarna ? Kan det inte bli kortis om det finns ström kvar i systemet ? | |
|
Det är för att snabbare ladda ur ev. kondensatorer ute i moduler osv, nån ström att tala om finns inte kvar. Det går utmärkt att trycka in ciggtändaren ett ögonblick också. Man behöver bara hålla ihop kablarna nån halvminut, alternativt lossa enbart minuskabeln och vänta nån kvart så har du garanterat resetat systemen. FP |
|
|
Glimrande. Tack. Skall testa detta ikväll (förhoppningsvis). Återkommer med resultat. MVH Joachim |
|
|
Hej! Nu har jag äntligen tid att svara ! Först försökte jag med en nybränd backup skiva. Problemen kvastod! Däarefter: Koppla av - pol, koppla av + pol, sätt en 5w gödlampa mellan + och - pol. Låt sitta ca 10-15 min. Koppla im + pol först sedan - pol. Nu fungerar allt perfekt! Tack Hewi! Hälsningar Alpinaforever |
|
|
lånar tråden lite för jag hittar inte den riktiga tråden jag sökte. kan navin balla ur om man har 3 slitna däck och ett nytt på bilen? den visar helt galet .och tappar bort sig osv |
|
|
Svar till swe-boy Ja köp nya däck! Noah Brown |
|
|
Nu när tråden blev aktuell igen så insåg jag att jag inte återkommit med resultatet av mina försök *skäms*. När jag bytte styrenheten till ABS-sensorn så löste sig allt. Det här med NAVI verkar vara väldigt känsliga saker, minsta fel så verkar det som om de mest konstiga fel kan uppstå. MVH Joachim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.