AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
627

Vilken bil passar bäst tycker ni

Idag har ja o nårra kompisar frågat många personer vilken bil som passar in bäst om man säger en bil från 94- (ska ligga runt 50k) som ska:

Va ok i budgeten.

Ha bra utrymme.

Ju bekvämare ju bättre.

Bra drag.

Pålitlig.

Hållbar.

Bakhjulsdriven.

Inte för svår att förändra efter smak.

Så den passar från en ungdom till en medelålders familj som har leksuget kvar .

Detta är en liten statistikuppgift som vi har valt som hemuppgift vilket kommer bli rätt intressant o veta vilket det slutliga resultatet blir.

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
540 e34 passar ju på rätt många punkter tycker jag.

Mvh Jojje
Eller en 525 e34. Volvo 960 går ju att få för de pengarna också, borde va ett vettigt men kanske trist alternativ.
Du kan ju inte ställa en fråga och hoppas på ett hyfsat representativt svar från en befolkningsgrupp (annat än BMW-ägare då..) om du ställer den på ett entusiastforum. Kommer du att ange autopower.se som källa i ditt arbete?

Jag anger de källor ja får svaren från vilket inte enbart är autopower utan också andra sidor. En orsak till att jag ställde frågan här är att de som är medlemar på denna sidan troligen kan bmw bäst o för att bmw är ett av de märken inom mer "vanligare" bilar som fortfarande använder sig av bakhjulsdrift vilket en del märken har slutat med.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
De kriterier du ställer upp gör väl att det bara är frågen om sk familjebilar från större medelklassen och uppåt. Kriteriet bakhjulsdrift gör urvalet väldigt litet. Hur många bakhjulsdrivna familjebilar fanns det 1994 som idag kan köpas för 50´? De jag kommer på är BMW, MB, Volvo 940 och 960, Suzuki Vitaria (den är väl bakhjulsdriven tills man kopplar in 4WD?), Ford Scorpio, Jaguar, allehanda amerikanska modeller. Jänkarna och Jaguaren går bort av ekonomiska skäl och Suzukin av bekvämlighetsskäl. Fårrden är knappast pålitlig. 940 får hänga kvar under förutsättning att det är en turbo. De alternativ jag ser är:
530 (Touring)
540 (Touring)
730
740
MB E280 (Kombi)
Volvo 940 Turbo (Kombi)
Volvo 960 2,5 eller 3,0 (Kombi)
Av dessa skulle jag välja 530 Touring eftersom det är den som bäst uppfyller kriterierna samtidigt som den passar den med "leksuget kvar".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.