|
|
|
|---|---|
| Har hittat mitt läckage på kylsystemet nu. de va en plastgavel på kylaren som hade spruckit lite. De är en 5cm lång spricka. Går de att laga på nått sätt eller är de bara att köpa ny kylare? Kylaren är nästan ny så de känns lite tråkigt. | |
| Det är bara att köpa/byta mot ny , är den nästan ny borde det vara garanti på den om den spruckit av sig själv! | |
|
jag täppte igen min spricka på plasten på kylaren bredvid expantioskärl och kylaren. på svarta plasten vid fästet till fläkten . en liten yta är de mellan fästet å slangen har ja mitt. använde LOCTITE REPAIR PUTTY den är nå blått i ett rör man skär av en bit å knådar till de blir vitt . sen ska man plasera de på sprickan å trycka dit den. sen så härdar den av sig själv. och de ska hålla på plast med vamt. och de blir varmt på kylaren. så får se om de funkar på min |
|
| Ursäkta men för fan i h_lvete kom aldrig ens på tanken att hålla på att försöka fullaga en kylare. Gör rätt och köp nytt annars står du sen med en blåst topp när du minst anar det. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Håller med Highway Star. Att ta sådana risker är inte värt det. Om du fortfarande har garanti på kylaren och du inte har åstadkommit skadan så kan du väl byta ut den? |
|
de är så att jag laga den tills man har råd med en annan. men den läcker inget mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.