|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med lyset på min 735iAL -89... Halv och helljus funkar perfekt, men varje gång jag startar bilen får jag varningar att både parkeringsljus, bakljus och släpvagnsljus är ur funktion. det har tidigare suttit drag på bilen men är sedan några år demonterat. ibland tänds inte parkeringsljusen och då inte heller bakljusen (glapp) ibland slocknar samma ljus under färd men skyltbelysningen lyser som den ska. Har provat med ny LKM box utan resultat. Tips mottages tacksamt Kenneth | |
|
Löd om senapsrelät, sök för mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
senapsrelät?? (uräkta en okunnig) Kenneth |
|
|
Du kan tex klicka på "gör det själv" här till vänster, sedan "mekartips". Därefter söker du efter tipset reläplacering, kolla på relä nr.7(senapsfärgat). Det kan vara detta relä som spökar för dig. Löd om relät. Hoppas det går bra /Mats |
|
|
Tack för tipset med "senapsreläet" och den förträffliga bilden över reläplaceringen under gör-det-själv på denna sidan. 20minuters pill och det har fungerat hela dagen idag. TACK FÖR HJÄLPEN Kenneth |
|
|
Lyfter denna tråden igen... Har liknande problem som mkbmw hade. Iofs varnar min att all belysning är ur funktion, men ALLT fungerar! Har haft ur senapsrelät = ok, LKM boxen = ok och CCM boxen som också var ok... Har läst och läst här och micklat med bilen utan att komma närmare någon lösning. Det enda som syns är att två av kontaktstiften på senapsrelät ser ut att ha varit ganska varma??? När jag startar bilen kommer inga felmeddelanden. Men när jag sätter på halvljus eller använder blinkers kommer de... 740IA -93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.