AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
966

elstol me minne

bmw_ludde
E det nån som vet vad man gör om man köpt en elstol me minne och elkontakterna inte passar???

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Gråter över en dålig affär :-)
leta på forumet och börja koppla. Skall ev. prova själv.
Annars byter jag jag underredet och kör med det gamla. Vad fick du ge för stolen? Skinn?
Som marin säger, gråter över vad man gjort. Jag har gjort EXAKT vad du ska göra. Det finns inga fördragna kablar, du kan inte köpa rätt, du måste gå runt minnet. Det kommer behövas provisoriska lösningar och extra detaljer från skroten(ex fönsterhissknapp) för att omvandla bakåt och framåt. Vill inte verka pessimistisk men det kommer aldrig bli bra.
MVH Tobbe

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Hej!
Satt hela helgen och "pep" alla kablar i stolen;
6 motorer, 2 pumpar, värme, bältessensor.
klart invecklat men jag har gett mig f#n på att montera in stolarna. Jag har ritat kopplingschema och teorin är enkel.
Jag kommer att släpa förarstolen till jobbet och bygga ett eget labbkort "Elfa" där jag kopplar 12V plus/minus och börjar testa modifierngar i switcharna dvs koppla bort minnet. Kontakterna under stolen kommer man tyvärr att få byta ut men det är nog det enklaste.
Ge upp är det sista jag gör!
mvh
pocken
ReiaH
Tänkte bara säga att du borde byta ditt Nick..haha BMW ludde!!! tsss
re:Re
hans nick är väl enkelt att byta, värre med ditt namn kanske?!

borde egentligen inte kommentera men sådana inlägg kan du bespara dig i framtiden.

bmw_ludde
tack för alla svar, har inte kunnat läsa dom förrän idag.
Marin- tack för tårarna.
LooseNoodle- jag håller tummarna för dig, men saken e den att min bil har blivit stulen så problemet e ur värled för mig, tyvärr. Hade varit kul att lösa det iallafall. Jag har hört att man kan köpa en kabelsats som fungerar hyfsat i tyskland. Lycka till me projektet, hör gärna av dig om du lyckas.

tobbz- Tack för hjälpen. Men har lyckats me det då?
Har hört att man kan köpa en sån kabelsats som ska funka ok, men att opp blir ner o.s.v.

bmw_ludde
tobbz- jag menade förstås om du lyckades me det då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.