AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.004

Baslåda E36 cab, Hjälp tack!

Hk
6
Hk_M3cab
BMW M3 cab -97
Hejsan. Jag håller på att bygga baslåda i min E36 M3 cab.
Har Rockford T3002 steg med 2 st P3 10" Har nu en sluten låda på 32 L med basarna vinklade mot skidluckan. problemet är att det spelar bara bra med öppen bagagelucka =( Nån som har byggt i en sån bil förr eller vet vad man ska ha för typ av låda för det ska spela bättre in i kupen?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Problemet är att du inte tätat fronten på lådan mot ryggstödet så mkt bas smiter åt sidan och sedan bakåt istället , bygg en sarg runt lådan med samma lutning som ryggstödet och tänk på att du bör ha ca 10cm mellan baslådans front och ryggstöd upptill och nedtill.
Hk
6
Hk_M3cab
BMW M3 cab -97
Det tror jag inte har testat att flytta lådan 3 dm eller längst bak då spelar det ganska hyffsat, men inte när jag har den tryckt emot ryggstödet (som ej är vinklad i cab) har du byggt ljud i cab förr?
Jag har en färdig låda som spelar BRA men är både stor och otymplig. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Hk
6
Hk_M3cab
BMW M3 cab -97
Jo, vart har du den placerad? på sidan? Det är inte lätt med det lilla bagageutrymmet.
Den står som på bilden. Spelar alltså bakåt.
Jag vet, det är avigt i ett slutet utrymme men jag är imponerad ändå.

///Micke
Min cabrio Länk
Hk
6
Hk_M3cab
BMW M3 cab -97
ok, jag har ju lyckats klämma in 2st 10" under där =) det är på millimetern att det går för basen är exakt lika hög som lådan, och lådan lika högt som det är där under.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Nej jag har inte byggt ljud i cab men om du har skidlucka och ser till att lådan tätar mot ryggstödet så att all bas kommer ut genom skidluckan så funkar det , när du fixat det kan du också prova med att fasvända basen om det fortfarande inte låter bra med stängd bagagelucka.Tycker också att 32L låter lite för 2st 10"are men jag hittar iofs inga basar som heter P3 heller så jag vet inte vilken volym dom bör ha.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hittade dina basar nu(P310D4 eller D2): Rekomenderad lådvolym sluten låda:18.4L per bas:36.8L tot så 32L bör funka med mkt dämpull i.
Hk
6
Hk_M3cab
BMW M3 cab -97
gött fast har ju sålt lådan nu =) ska nog bygga 2 lådor på sidorna istället slutna, får väl göra dem 18.4 L st så ska det nog ordna sig
Du har inga bilder på dina baslådeprojekt?

///Micke
Min cabrio Länk
Micke: Vi diskuterade samma sak för kanske 5 månader sedan när jag precis skulle bygga in min låda, Jag ska nu ordna lite bilder på bygget som jag utlåvade förra gången vi snackade.

//Fredrik
Frippey
Tack, gärna!

///Micke
Min cabrio Länk
Ulke
Det vanligaste problemet när det låter mer/ger bättre bas då man har luckan eller i andra bilar har t ex en dörr öppen är den at lådvolymen är för snålt tilltagen för basarna......

Därmed inte sagt att det är en definitiv lösning i en cabriolet, där man har andra problem att dras med....

mvh Ulke
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
hört det finns utrymme bakom baksätet som man får plats med 2 10" myt eller sant?
Mi
33
Mitz
335d -07
det är tyvärr en myt jag har tagit bort baksätet och dit kan man trycka in två stycken 8" dock.. jag ska bygga in dem nu under vintern..
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hur blir de? Står också och ska bygga baslådai min cabbe. Vi är juh ett litet gäng E36 cab ägare som vill ha lite dunk där bak. Jag har de precis som Micke nu, en stor jobbig låda. Men då får man juh inte in Vindskyddet. Så jag tänkte bugga en 8" Bandpass låda. Så drar man röret rakt in genom skid-luckan. Vad tror ni om de?

P.s hur sitter ryggstödet bak fast? d.s

MVH Daniel
Mi
33
Mitz
335d -07
Länk
så gjorde jag i min cab..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.