AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
23.410

Vad skall jag köpa för 250 000:-

Sida 3 av 3
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
M5 E39 helt klart!
Corvette C5, Honda 2000 eller en Supra TT
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag hade lagt bud på en riktigt fin Porsche 911. Länk
Motorljud, körglädje, prestanda och värdeminskning i acceptabel nivå =)
Har fått lite tips.

Har nu följande på min lista
M5
MB C32 AMG
Jaguar XJR
Audi RS4
Kanske någon Porsche men tycker om bilar som inte ser så snabba ut, men går vettigt

Motorcykeltipset uppskattades, hade hojar förut men körde över en rondell lite väl snabbt när vintergruset inte tillät inbromsning, pajt knä som fortfarande strular. Får bli bilar i fortsättningen...är ganska kul att leva trots allt.

Någon frågade om jag skulle ha kvar 330:n. Jo, det blir nog frugans åk när hon flyttar tillbaka till Sverige, Alltså är det bra om man kan trycka in en unge ibland.

Uppskattar verkligen alla tips!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
OK, ut med listan och åk ut och provkör. Vilket härligt i-landsproblem.

Lycka till!

Don't dream it, drive it
Utlandsfantomenno1, ajaja inte roligt och vurpa. Skrotade själv min yamaha i somras då en vänstersvängande bil körde ut framför mig, dock så gick det hur bra som helst med mig.
Kan föresten tipsa dig om att kolla rosten noga på en C32-a samt diverse elfel.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Provkör då inte porsche 993, för då sitter du i klistret =)

Luftkyld boxer....suck *dröm*
Nädu, en 993 verkar jag inte ha råd med dessutom hade jag behövt kapa bakvingen för sådana tycker jag inte om. Men det kunde varit något.

Jo, att MB har problem med rosten verkar vara generellt nuförtiden. Om någon nämner MB så släpar oftas ordet rost tätt efter. Ett det var elfel på just c32:an visste jag inte, men får kolla på det.

Har bott utomlands och varit tvungen köra 4-hjulsdrivet med ordentlig markfrigång så nu har jag en blyfot som jag byggt upp under hela 4,5 år. Skall bli kul när snön försvinner så man kan leta lite kul bilar.
Som någon sade, I-land är för jävla bra. Man kan köra kul bilar och det finns inga kossor på vägarna. Vägarna är ju i europa dessutom gjorda för att gasa på!!!

Apropå Mc. Jobbigt med människor som tror att man alltid ligger i 50, i alla fall om man kör hoj för det är då problemen brukar uppstå. Har aldrig smällt ihop med någon bli när jag kört hoj, nära har det varit men har inte råkat ut för någon riktigt blind bilist. Nu har jag barn så det får vara färdigåkt med sådana kul maskiner...
Grejen var att jag faktiskt låg i cirka 50-60 annars hade jag inte suttit vid dator idag :). Men vad hjälper det när föraren hade cigarett i ena handen och mobiltelefon i andra. Fokusering på trafiken vill jag inte ens kommentera var den låg just då.
Själv var det en av vårens första turer utan poliser i sikte. Hade som tradition att man måste blåsa ur allt vinterskräp ur motorn. Räknade inte med all sand som var kvar efter vintern så jag körde över rondellen i ganska god fart. Försökt stöda upp allting med höger ben men si det var ingen bra idé för då gick det åt skogen. Kan tyvärr inte skylla på någon annan mig själv, skulle vara Vägverket då ;-)
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Sporthoj är kul. Men dyrt i försäkring och förbrukningsmaterial. Köpte nytt Pirelli Diablo bakdäck till min CBR954RR i sommras..2500:- var dugligt i 400 mil kanske..och då hade jag inte brännt däck en enda ¨gång! Sålde hojen pga av riskena. Gick i slutet alltid över 200. och ofta över 150 på bakhjulet. =) Så nu är det bil som gäller. Och cross på vintern. =)
Köp en fin handbyggd BMW M5 E34 och stoppa in överskottet på en asienfond. Då har du råd att byta bil igen om ett par år eller så. ;)
Varför envisas jaguarägare med att underskatta effekten? 370hk är det i 4-liters v8 med kompressor.
starkid; Kan det vara, på grund av att Jaguar uppger 363hk? Till alla utom till Alla bilar 2002, det är det enda ställe där jag sett uppgiften 370hk.

Mvh Stephan
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Sorry, jag såg att 993:or låg +100kkr. Det var 964 som ligger i nivån 200-250 kkr. Länk
Kan det verkligen vara något klipp i dem? 964 alltså. 250 kusar låter ju lite alldagligt, måste ju vara väldigt lätta om det skall bli riktigt riktigt roligt.

Apropå asienfonder så tycker jag bättre om att satsa pengarna i egna projekt. Fonder och aktier vet jag alldeles för lite om, ligger man över 12-13% tillväxt per år tycker jag det är fullt acceptablet. Men visst, vet man vad man håller på med och har koll på marknaden kan man tjäna pengar på sådant.

Till syvende och sist så är bilar alltid en bra investering.
Alla löjliga flin som man åker runt med när man trycker plattan i mattan förlänger ju, enligt dem som vet, livet. Då blir bilar en investering i ett långt liv! Det kan ju få kosta några kronor, enligt mig.
Nu är jag ju en jävla bilfåne också, men annars hade jag ju petat runt på Autopower.
964 kostar multum att serva och äga jämfört med andra 911or.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Stephan et al,

Länk

Kolumnen längst till höger anger klart och tydligt 370hk för aj27 med kompressor.
zupra1
Manuell-lagom-stor-familjebil...Bmw M5 (angeleyes)...om du vill ha en automatare...Alpina B10 V8 ( 347Hk )

Cabbe...SLK 32 AMG / M Roadster / Honda S2000

Jättebil...B12 5.7 / B12 6.0...Audi S8 ( 360 Hk )...MB S500

Kombi för lilla familjen...C 32 AMG / B3 3.3 Touring / Audi RS4

För den lite större familjen...TE 55 AMG / Audi S6 4.2 Avant

Det var mina förslag.Önskar bara att jag själv hade 250 papp.

Good luck.
Det där var allt ett uttömande svar, tack för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.