AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
816

Får jag airbagen i huvudet?

Jag har lite strul med fönsterhissarna på passagerarsidan, motorn är det nog inget fel på eftersom det hissar ordentligt, dock så verkar det vara som att signalerna inte går fram riktigt. Detta händer bara ibland. Nu tänkte jag riva av dörrsidan, men eftersom jag har krockkudde i dörren tänkte jag först kolla så att det verkligen inte händer något om man börjar pilla med kablarna. Ok, det finns spärrfunktioner som gör så att kuddarna inte skall utlösas om man inte kör över vissa hastigheter osv, men kan man mecka helt riskfritt?
Svar på vad som kan vara fel emottages också tacksamt.
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Grundregeln när man meckar och måste plocka bort en airbag är ju att koppla loss batteriet innan. När airbagen är tillbaka och inkopplad så kan man koppla på batteriet igen, om batteriet kopplas in då airbagen inte är ansluten så kan man få felindikation i instrumentpanelen och denna måste släckas med dator på verkstad.

Ang. felet så har jag inte en aning. Är det bägge problem på bägge fönsterhissarna på passagerarsidan? Uppkom felet samtidigt på bägge?

/Fredrik
Alltså så är det platsen bredvid föraren som det strular med. Även förarplatsen har knixat, men bara 1 gång. Bak funkar allting alltid. Man får trycka på knappen ca 10 gånger innan det fungerar när det strular, ibland om man trycker upp så börjar det gå ned istället också, men bara när jag drar till läget där fönstret skall upp hela vägen. Verkar inte vara motorerna det är fel på, i alla fall inte själva drivmotorn, utan snarare verkar det som om signalerna feltolkas.

Tack för tipset om felindikationen, det hade jag kunnat missa.
Bi
21
BigelboY
320i Sedan -94
airbags utlöses av ström - får airbagen ström så utlöses den! inte annars.

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
bara du väntar nån minut efter du tagit batteriet skall det inte vara nåt problem att ta kuddarna(dom har ström en kort stund efter batteriet har lossats)!vet dock inte hur det är om bilen har dubbla batterier!kolla noga med nån som vet till 100%.
Skall nog ringa upp en gammal kompis som bör veta detta och fråga så att det inte brakar loss när man väl börjar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.