AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
401

Jag valde rätt märke

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
När jag för ett år sedan som gröngöling stod inför första bilvalet vägde jag mellan en vässad turboladdad Seat Leon eller en klen BMW 316 Compact. Prislappen var snarlik. Seat'en hade 180HK och 6 växlar. En arbetskollega gick i samma tankar och slog till på en Seat. Gissa om killen gnabbat och pratat surt om min klena BMW under året som varit? Gissa vem som kröp till korset till slut och erkände att han gjorde "fel" val och andre gjorde rätt?
Denna Spanska Turbo-Golf låste dörrlåsen under färd - killen fick fälla baksätet och kliva ur bakluckan... Historien fick en riktig final a'la Hollywood när bilen brann upp på riksväg 70. Samma sak hände väl även Borlänge trimmaren Dahlbäck när hans Turbo-Audi självantände....
Jag är fruktansvärt nöjd med mitt bilval. Inte bara för denna historia men det kunde vara en bra anekdot.

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
En polare skulle hämta sin fabriksnya Saab 9-5 tjänstebil. Ja, nu åker du som en kung igen säger bilkrängaren, vrider om nyckeln och ska köra ut bilen åt kunden ur hallen. Kommer 5 meter varpå bilen tvärdör. Jordkabeln hade gått av... Hahaha, skulle nästan vilja vara i polarens situation och spy ut
typ 700 psykningar på en kvart!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.