|
|
|
|---|---|
|
jag har haft en 325 -94 cab... och har nu en 328:a -96 coupé en lustig grej vad gäller varvtalet är att om man stänger dörren så dimper varvtalet cirka 100-200varv/min sen upp igen... det är så på båda dessa bilar... men varför??? andra som har likadant? det är lättast att höra om man står utanför bilen och den står på tomgång sen stänger dörren... nån som vet varför? är mest nyfiken :-) Min förra pärla :-) Länk | |
|
Bilarna har automatik i dörrana som drar ner och upp fönstret när man öppnar och stänger dörren, fönsterhissen får ju jobba lite = drar ström = generatorn går tyngre = motorn får jobba hårdare. Men detta är ju bara en sekund eller så, därför går den ner o upp igen lite snabbt. Hade du haft en 4dörrars på 328:an hade det inte hänt samma sak, då det är väl bara coupen och caben som ha denna funktion. ,,, tror jag iaf! |
|
|
Instämmer med den teorin. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Exhonda: tror du slog huvvet på spiken :-) kunde man tänkt ut själv egentligen men nu slapp jag tänka :-D vilket är jobbigt så här på morgonen :-D Min förra pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.