|
|
|
|---|---|
| Nu för tiden bygger ju alla m20 budget turbo... Har undringar om att göra det på en m30 b35 istället,,, Typ bara haka på en turbo å sen trycka igenom Lmm....eller ifall kompet är för högt efetersom man inte hört / läst pm så många sådanna?.. men tacksam för svar. | |
|
vilken av M30 menar du? finns 2 st En är den gammal som sitter i E28, så kallad icke kattanpassad. kompf 10:1 tror jag. sen så finns det som sitter i E34. den med katt. kompf 9:1 Så ska man börja turbokonvertera så är ju motorn från E34 att föredra för att den har lägra komp. |
|
| om du går in på Pure-pf.com eller savarturbo.se och tittar runt lite så kommer du att hitta lite info. :) | |
|
Finns en m30 i e12 bmw före e28 =3 ST MOD...:) |
|
| jag har /mennar den från e34 / e32..... och har kollat typ varendra tråd på pure-pf.com Och inte hittat nått om ´snik/budget byggen,,, men men, | |
| En kompis byggde till sin 635, men bygget vart avbrytet pga olika anledningar. Allt var klart, förutom att större spridare behövdes inhandla. .. Detta bygge var väldigt snik bygge.. | |
| oki:D:P | |
|
Jag bygger M30 B35 E34 turbobygge! |
|
|
Jag bygger turbo i min M30 E24. Bygget har stått mer eller mindre still i ett års tid men nu känns det som om humöret börjar vara på topp igen och då är det väl bara att smida vidare... |
|
|
Jag och två polare byggde på en E23 728 -85, en trött GT40 och ingen intercooler. 300 cc spridare och VEMS-insprutning. Total investering ca 10.000 kr inkl bilen. Se film: Länk Tack för mig. Mattias Sandgren Sävar Turbo Site : Länk |
|
| inte för att vara ohövlig:P med det var inte det jag hadde som tanke att få som svar... frågan var mer om du / någon tror det räcker att köra med 528ans spridare och Lmm på en m20 b23 | |
|
Varför inte köra med 535 spridare och Lmm? |
|
| 535 ans spridare kan jag få tag på gratis... med det är värre med 535ans Lmm,,, dom växer ju inte på trän så dom brukar man ju få betala en slant för... "+ att jag behöver redan en 535 Lmm till min m30 motor i mitt andra projekt"..... å Sen tänkte jag att 535ans spridare å 528Lmm kanske vart knasigt,,, så då vart förslaget 528ans Lmm å 528ans spridare. | |
| Varför inte lägga 2000kr på Ms och 1200kr på spridare? | |
| var det ska va så budget som möjlig,,, till frågan igen,,, nån som Tror / vet om det går att andvända 528 Lmm å sprida på en m20 b23,,, med saab turbo å intercoolern,, å apterfrån grenröret. | |
|
Jag.. ;) Länk |
|
| du behöver inte byta spridare. du kommer inte komma upp några skyeffekter med låg budget | |
|
Mennar du att jag ska köra orginal Lmm & spridare?.... då måste ju 325ialle fall va bättre att slänge ditt ,,kanske tilloch med 528. |
|
| Lmm kan du byta. men du behöver inte byta spridare. fast om du får dem gratis kan du ju lika gärna byta. orig spridarna räcker till ca 200 hk med 4bars tryck. och jag tror inte att du kommer komma upp dit. | |
| Jag Kan få 535 grattis... en 528a spridare å lmm,,, får jag köpa men det finns ju vu typ alla skrotar..... men nån som vet om det går att göra som med 535 Lmm,,, att man tar Elenen från m20motorn å sen bara skälvaste huset på lmm från 535an,,, eller är det ingen som testat med 528 Lmm? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.