AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.612

Innertak - montering

Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Hej!

Har köpt ett innertak till Z´an nu, orginal från BMW för 3775 kr. har öppnat det nu och ingen monteringsanvisning finns.

Har nån av er köpt ett orginal? Var det anvisning med då?

Kanske inte såå krångligt att montera, men man vill gärna veta vart man skall använda vilken skruv och fästen mm.

Mvh // David
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
David:
Jag har instruktionen i original, dock på engelska. Du har mail!
mats
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Går detta innertak ner runt bakrutan också?.
Vad har det för artikelnr.?

//Hans

xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Mats,
Kan du maila denna till mig också?
Vill se hur mycket den täcker runt bakrutan.
//Hans

Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Hej!

Det jag har går inte runt bakrutan, vilket jag trodde från början, bad BMW kolla upp dett och de sa att det inte finns några tak av detta slag som går ner runt rutan, bara ett av hårdare material som man inte kan fälla ner suffletten med. Är det någon som vet var man kan få tag på ett tak som går runt bakrutan vill jag gärna veta.

Mvh // David
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Jadå har man köpt ett orginaltak för 3775 kr, har hört mig för innan jag köpte det och skulle inte vara så svårt att montera och ta ca nån timme.

Det jag har tar då inte bara en timme kan jag lova, dessutom behövs popnit och annat som jag inte äger och ingen informerat om att man skulle behöva, borde inte BMWverkstaden där man köper berätta vad som behövs för montering? Dessutom följde inte nån monteringsanvisning med, det tog över en månad att få den, och då fick jag en som är väldigt knapphändig.

Aja skulle tro att det kommer ta mig lätt 5-6 timmar och är inte säkert på att det skulle riktigt bra ändå.

På BMW skulle de ha över 300 kr för att fixa det.

Nån som har nåt tips eller är sugen att göra det åt mig å få betalt?

Bor i Gävle men kan åka en bit.

Mvh // David
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Är 300 för monteringen så blodigt om det är så mycket jobb som det verkar?
Den gode Stout säljer ju kpl. suffletter Länk ( MED montage anvisningar..*S*)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
David: Du har mail igen!

Mats
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Ojfan - de på BMW skulle alltså ha över 3 000 kr för det
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har sålt den Z3'an som jag hade mitt innertak sittandes i (det original innertaket som Mats använde som mall för det han byggt).
Plockade ur innertaket för att ha det i nästa bil jag köpte... men det satt redan ett innertak i den så nu ska jag sälja det jag har.

Om någon är intresserad kan ni höra av er till mig på magnus@snajdarn.se eller 0739-881924. Jag kan skicka det om så önskas.

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.