|
|
|
|---|---|
|
Hallå där du läsare! Det är så att jag kan få en BMW 518i 91a men toppen har dragit på den.. Så jag vill därav byta motor i den.. Skulle man kunna dra i en 525 motor i den då.. Men vilken ska det isåfall vara, 170hk eller 192hk motorn... Eller kommer det bli så pass at jag då måste byta bromsar o massa annat då? Ett stort ?tecken MvH //Johan | |
|
Problemet blir väl att få den genom besiktningen med nå't annat än den motor den är typad med. Freude am fahren |
|
|
Pröva sökfunktionen och förbered dig på en hel natts läsning :) Lycka till med bilen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Med andra ord så går det dock olaglig, ej besiktningsbar om det så behöver du reg besikta om den = dyrt. Rör det sig däremot om en 520 motor och du byter till en 525 motor är bilen fortfarande olaglig men går att besikta smidigt pga likheten samt i fall av olycka så upptäcker dem sällan en sån sak. Summa sumarium så går det INTE! |
|
| Det går inte att regga om bilen med annan motor. Åtminstone inte på något rimligt enkelt sätt. När det gäller bilar som har kat redan, så är det i stort sett kört med motorbyten. | |
|
Får plocka i orginal motorn innan varje besiktning;) kan det inte bli problem med motorfästena? eller passar 6:an i en 518 utan större modifikationer |
|
|
Om karossen är mkt fräsh kan du köpa en sunkig/krockad 525, byta motor och chassieplåtar och få en fräsh 525 för en vettig peng. Men det är en del jobb och frågan är om det är värt de, har man vana av att meka och får bilarna svinbilligt kan de ju va ett alternativ. Att regga om med annan motor går i princip inte med din årsmodell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.