|
|
|
|---|---|
|
bild på motor av en e39 523i -97. Är det någon som vet vad det här är för reglage och hur det fungerar? | |
| Länk | |
|
Här är en till bild där det syns bättre. Länk |
|
|
Hejsan! Jag skulle oxå vilja veta det......ser nästan lika ut på min 525a e34a! JIK |
|
|
ASC:n regleras via det spjället, är helt öppet normalt o stänger när motoreffekt måste minskas av nån anledning. Sitter en ställmotor bredvid på innerskärmen. Och även farthållaren påverkar det spjället, o styr motorns varvtal. Spjället efter (mot insuget) det är från gaspedalen. Har jag fel så rätta mig, men detta är vad jag minns det nu som! ///Magnus |
|
|
Stämmer nog......måste vara denna eller? Länk JIK |
|
|
precis som E21-racing sa så är det spjället till ASC (antispinn) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Hur fungerar den! Om wiren är av, får man då varning att asc systemet inte fungerar via "checken"? JIK |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du får ASC varning om vajern är av eller kärvar pga skada el dylikt. En av de få gånger som du enbart får ASC lampan tänd när fel på ABS/ASC systemet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.