AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.199

Z4 M Coupe video!

Sida 3 av 3
I mina ögon har alltid M- bilar varit M avdelningens egna tolkning av en BMW- modell, och stått som en egen modellserie. Det är det som gjort dem unika.

Problemet jag har med Z4 M är att den inte ser tillräckligt bearbetad ut. Man får intrycket att det är en Z4 med M- paket, ett tillbehör eller uppgradering man kan välja till sin bil. Inte en helt annan bil..
Den påtagliga risken tror jag är att man skriver ner M- varumärkets prestige och måste ersätta det med något mer extremt med tidens gång, såsom Audi gjort med deras utveckling från S till RS- modellserie.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag håller helt med dig där mbolo. Känns som ett M paket utan udd.
Sen har de ju redan börjat med en över modell till M, nämligen CSL.
Skulle vara intressant med en CSL variant i stället för M på Z4C när den släpps. Med kolfiber tak, lite lättare, lite gosigare stolar och ratt (för den som inte provat dessa på E46 M3 CSL, så har ni missat något underbart, vill ha!!!!).

Men vi får väl hoppas den säljer bra så inte BMW lider ekonomiska bekymmer av den och slutar tillverka roliga små bilar.

Z3MPOWER
WilleW skrev :
Weismann Roadster.
[LÄNK]

JÄTTELÄCKER, vad kostar den?
Skall jag någonsin ha en roadster, så blir det en sådan här. Även Coupen var läcker och den har tydligen en V8:a...

Mums

/ Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.