|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Där var den ja, GT'n är ju ännu läckrare än Roadstern. /Fredrik |
|
|
Läcker kärra. Som vanligt blir de gamla modellerna snabbt ganska mossiga när en ny kommer ut. Bakifrån är den ursnygg. Lite slätstruken fram men ändå ljusår snyggare än de gamla modellerna. Lite sugen blir man allt! Mvh Jonas |
|
|
Kalle H: C.Bangles var med i designen av E46,mfl men i dessa fall handlade det om en evolution av befintlig design,inte förrän E65 introducerades den nya revolutionella designen som har gett BMW svidande kritik och vad jag förstår ingår även Z4 i detta designspråk,Z3 ritades för övrigt av en Henrik Fisker som jag tror var dansk.kolla gärna denna länk: Länk |
|
|
Evotek, Wikipedias information är ganska otydlig. De flesta av bilarna som nämns är faktiskt designade av Adrian van Hooydonk. Sedan är det C. Bangle som verkat som övergripande chef, och fattat besluten om vilken design som skall användas. Jag anser inte att man kan säga att BMW mottagit svidande kritik för sitt nya, "revolutionerande" designspråk. Man har trots allt ökat sin försäljning drastiskt, och några tusen gaphalsar på internet räcker, enligt mig, inte för att motbevisa faktumet: 10 000 000 (en miljon) sålda BMW 2005! Sedan är det förstås upp till var och en att tycka vad man vill om olika designspråk, men det känns motsägelsefullt att köra en bil som är designad av Bangle och samtidigt fördöma hans arbete :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle H: Jag har inte någonstans i mitt inlägg fördömt Bangles design,däremot har jag när det gäller Z4C ifrågasatt designen vilken inte tilltalar mej i dagsläget. När nya 5,an kom var det likadant men den har växt och idag anser jag den vara intressant,dock EJ snygg däremot E46 tycker jag är en lyckad modell. I mitt fall uppfyller BMW mer än bara utseende och min nästa vardagsbil blir kanske en av de senare Bangle-skapelserna. |
|
|
Kalle H: När det gäller försäljnings-siffror har det föga med gemene mans tycke och smak då merparten av nya BMW som säljs är företagsbilar då BMW har väldigt förmånliga avtal för företag samt en BMW på uppfarten kan nog tyckas vara trevligare än låt oss säga en V70 eller liknande. |
|
| z4coupe har fått betydligt större uppmärksamhet än roadstern...personligen så skulle jag lätt ta roadstern | |
|
Z3M äter Z4M'en.. // Pantzare |
|
|
...njaee, knappast rakt fram, och definitivt inte när det svänger ;) Z3:an är ju lika stabil som en gummisnodd. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
| ..... Vilket bara bevisar hur enormt sur Z4 3.0 är då den blir frånåkt både på "ringen" och hockenheim! ;-) | |
|
Till utseende så det bara skriker om det! :) // Pantzare |
|
|
Undrar själv hur många ex. man kommer bygga av Z4 M, och tänker då framförallt på coupén. Marknadsavdelningen verkar vara inställd på att skapa en volym- premiumbil. Hur det påverkar synen på Z3 M coupé har jag inte riktigt klurat ut. Större volym av Z4 ger ju bilden av Z3 som unik (återigen coupé), medan en begränsad volym genast gör Z4 till regelrätt ersättare.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Jag blir inte förvånad om Z4 Coupe och Z4 M Coupe kommer att sälja betydligt bättre än Z4 Roadster och Z4 M Roadster. Beppo, Du jämför Z4 3.0 med Z3M fortfarande. Det är säkert en bra jämförelse då Z3M inte kommer att stå sig mot Z4M -varken på Hockenheim eller Ringen ; ) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Jag tror inte det kommer säljas mer Z4 coupe än Roadsters framöver, däremot känns de som Z4C kommer sälja bättre än Z3C gjort under sin tid..! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| Nej en Z3M har nog inte så mkt att säga till om mot Z4M, och jag tror att Z4M Coupe även kommer att mosa Cayman S! | |
|
Ang. Z4C. JAg tror tiden har sprungit ifrån Z4:an. Coupen kommer i sista secund för att rädda försäljningen av Z4:an. Jag tror att modellen Z4 har funnits för länge och saknar nyhetsvärde även om den kommer i coupe utförande för att köpstarka män (troligen den största köpgruppen) ska lägga sina pengar på den. Cayman från Porsche som lirar i ungefär samma liga har ett helt annat nyhetsärde och framför allt namnet på sin sida. Jag tror denna kategori människor väljer den bilen framför Z4, coupe och eller M. Med detta vill jag inte säga att Z4MC inte är en bra bil, vilket den säkert är. Tror även den kör ifrån Z3MC som nu börjar närma sig 8år gammal, kom väl som -98!?. Men om man för pengarna av en Z4MC istället köper en Z3MC och lägger lite slantar på väghållning, kanske bantar den en aning ev. pillar lite på motorn och har en hel bunt pengar kvar i näven så har nog inte Z4M en sportkepps att hänga med på någon ring. Vad beträffar utseendet så skrattade jag gott åt uttrycket Z4 ser ut som en val! och det stämmer. Nu är kanske inte valen skitful men den faller mig inte riktigt i smaken från alla vinklar, men från många är den snygg. Det den saknar och framför allt i M utförande är de breda axlarna över bakdäcken, det gör Z3M till bland det råaste som någonsin producerats på 4 hjul. Personligen är Z3MC den läckraste bil jag någonsin sett och jag var världens lyckligaste den dagen jag köpte min och är det än i dag (även om jag nu vill modifiera lite, "mycket vill ha mer" heter det ju). Men för att knyta an till öppningen av denna tråd. Det var kul att se nya Z4MC live på bana. Man kanske kunde ha filmat lite roligare, bilen försvinner ju ur bild stup i kvarten. Sen var inte den blå färgen speciellt sportig. Z4MC är elegant men ser lite tanig ut. Påminner en aning om Ferrari 575 men kortare, framför allt baken känns lite kort och avsnörpt. Fronten lite för konvex. Z3MC är grym ur alla vinklar.! Z3MPOWER |
|
|
Håller med dig z3mpower! Som någon skrivit tidigare (i denna eller om det var en annan tråd) så vore de kul att de en duell mellan Nya Z4M Coupe & en av de nyare Z3C med s54... Någon som vet hur många hästkraften Z4M får? Är det samma som i e46 m3 (343) eller kanske något mer eller något mindre? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Svebba, 3.2 L 343 hk vid 7900 rpm, 365 Nm vid 4900 rpm, 0-100 km/h 5.0 s, och 80-120 km/h i 4:an på 5.0 s. Det är mer eller mindre allt vi vet just nu. Något snabbare acceleration än E46M. |
|
|
Synd att de inte satte CSL-maskinen i Z4M nu när E90 får V8... /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Vicco: i mina ögon hade det beslut varit mer logiskt, men antar att avgaskrav etc. gör att Z4 M (med csl- motor) då skulle uteslutas från USA- marknaden. Jämförelsen Z4 M och Z3 M (S54) tycker jag är högst aktuell, framförallt om man jämför pris/performance. Z4 M är säkerligen en bättre bil på många punkter, jag är förvånad att man inte nått längre i utvecklingen av konceptet. Jämför då istället skillnaden mellan tidigare och nuvarande 7- eller 5- serie.. Tror BMW känt sig tvugna att släppa ut coupén snabbt för att minska uppmärksamheten Cayman får. Däremot är nog tidpunkten olyckilg eftersom de säkerligen velat introducera den med nya M3- motorn istället, om än i något strypt version.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.