AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.819

Kollade på 730i E32 idag, vill ha råd innan köp.

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nisse>>>Tycker inte alls att dina "tiotusen" är något att snacka om...Jag menar slitageprylar såsom "några dämpare+fjädrar+lite styrleder" är fullständigt normalt att byta på en 19000kronors bil...som dessutom väger en hel del :)

Så jag tycker också att du gjort ett bra köp(iaf när jag nu enbart går på vad du hitintills bytt ut) :)

Jag har under dryga tre års ägande av en E32 735iA och dryga 5000mil bytt stötdämpare runt om,fjädrar bak+bromssköld bak(vä)+handbromsbackar+en bärarm fram +en kylarslang+LKM-boxen(trilskande halvljus)+generatorreparation+"svetsat" lite i bakre ljuddämparen+efter det lite normal service såsom oljebyten,stift,filter mm...Inget att snacka hem om egentligen :)

Kylaren tänkte jag byta efter en tid,men den slutade läcka efter att jag dragit åt några skruvar :)

Mvh Janne
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ska tillägga att den nu gått totalt dryga 30000mil..

Mvh Janne.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag fick den för 15' :D Men sen tillkomm skatten, så säg 17' då.
Bilen gick för övrigt genom bes i augusti i år, utan anmärkning.
Jag måste också svetsa lite i min bakre dämpare. Var har din rostat? Min har rostat precis där rören går in i dämparen.
Förutom det finns inga akuta grejer som måste göras för närvarande.

De flesta grejerna jag bytt visste jag ju om redan vid köpet, inga överraskningar har ju dykt upp. Kort och gott ett ganska normalt bilägande.
TRor inte man får så mycket mer bil för dessa pengar, jag kan inte komma på några alternativ, möjligen en E34 isf.

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Var själv intresserad av den förra året, men kopplingen var man tvungen att "pumpa" upp för att den skulle fungera ordentligt.

-
Riktigt Många bilder Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Min bakre avgasburk var egentligen så slut att den var "bortom all räddning" men med en halvkvadratmeter ny plåt runt om s.a.s. så gick det att "rädda den" en stund till ;)

Kan säga att den nu låter riktigt manlig ty jag rensade ur slutburken i samband med detta(alla ljuddämpande väggar + "ull" som lossnat från sin ursprungliga plats) :)

Sniket?
Japp,men det GICK att göra så ;)

Mvh Janne.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Don-salvatore!!
Stämmer angående kopplingen men det felet berodde på att någon inte skruvat dit kopplingscylindern! Den satt alltså löst, och när man tryckte ner kopplingspedalen följde alltså cylindern med, tills den tog i golvet, och där trycktes den ner till ungefär hälften. Löstes helt enkelt genom att skruva dit cylindern igen, kostnad?? Lika mycket som en skruv, säg två spänn =)))
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Glömde nämna att jag lagt ut lite pengar på Acc också,dvs fyllt systemet och i samband med detta lagat en trasig kontakt..Kostade väl mig ca 2000kr vill jag minnas.

Mvh Janne.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Nisse: Får gratulera! Härligt när fel kan lösas så lätt.

-
Riktigt Många bilder Länk
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Hej Nisse,- om bilen är ok annars,- lägg et bud på 15´.
men kolla rosten ordentligt, bara ytrost!

lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.