|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollade på en 730i -89 idag, silvermetallic med ljusgrått skinn, manuell låda. Svensksåld. Förutom standardutrustning hade den farthållare, "stora" färddatorn, AC (tveksam funktion), tygmattor, sommar och vinterhjul (16 resp 15" alu), cd-spelare. Ca 25 000 mil, bes i nov -05. _Finns några brister_: Kupefläkten låter illa, verkar kärva. Rost på insidan längst ner på alla dörrar och lite ytrost på skärmkanter. Kopplingen tog långt ner, kan vara någon cylinder efter vad jag läst på forumet. Checkkontrollen varnade för bromsbeläggsbyte. __ Vad tror panelen? Är det ett bra köp? Begärt pris är 19 000, är det rimligt? | |
|
Du kan få den mycket billigare med lite tålamod. Mer än 10000kr ska du inte betala för den i det skicket du beskriver. mvh |
|
| 19000kr är ju rena rama skämtet!instämmer med föregående talare!max 10000 kr om den är körbar och bes! e32 är en av dom bmw med sämst värde och den bil som nog är svårast att bli av med,speciellt med manuell låda! | |
|
billiga 7serier blir dyra, tro mig. |
|
|
19 tuen är väl inget att snacka om. En vanlig svensson-bil sjunker ju kanske 30 papp på ett år. Så kan du köra nåt år med den utan några stora reparaationer så är den betald som jag ser det. Allt utöver det är ju bonus. |
|
|
Förstår inte de här diskussionerna om vad det ska/få kosta när man köper BMW... Sedan om det gäller E32 eller vilken annan BMW som helst. Har man inga pengar köper man något annat märke med 1,4 liters motor, fyra hjul och en ratt! |
|
|
Stavros och dd, en bil för runt 20 000 bör alltså vara i perfekt skick? Var hittar jag dem bilarna? Det finns en 730 och fyra 735 under 10' på blocket.se, samtliga obes/reservdelsbilar/renoveringsobjekt. Stavros, vill du berätta vad du gav för din? Iwarsson, jag har pengar och är inte intresserad av "något annat märke med 1,4 liters motor, fyra hjul och en ratt", utan just en BMW... |
|
|
16 tusen gav jag för min. Med nya 17" och nya däck. Allt funkar förutom förarstolen som elmotorn trilskas med. Ingen synlig rost. Några lagade lackskador finns. Bra lagat dock. Har inga servicepapper på den alls. Inte ens servicebok. 26000 mil (enligt mätare). Men när jag provkörde så gick den mycket bra så jag fick den berömda "bra köp känslan" och slog till. Liten chansning. I vår får det visa sig om det var en bra eller dålig affär. Det är ingen pärla men den ser verkligen jättefin ut. Om inte något stort pajar i sommar så lutar det åt att det var ett kanonköp! Lycka till med letandet! mvh |
|
| så du iwarsson!man skall alltså skita i vad det kostar och betala vad säljaren vill ha? | |
|
-Nisse. Lycka till! -dd. Ja eller så kan man vara dum på riktigt... Man kan ha tur att hitta fräscha exemplar där säljaren måste bli av med bilen fort som f*n, eller struntar i vad han/hon får. Men som det tidigare diskuterats här på forumet så får man vad man betalar för. |
|
| SÅ LÄNGE DET INTE ÄR NÅGOT KLABBERI MED BILEN E DET BARA O KÖPA, MEN ÄR DEN SVAMPIG? BULIG BIL ÄR JU INGE KUL...? NÅTT SOM TICKAR? DET FINNS INGEN ANLEDNING ATT KÖPA NÅTT SOM INGET ÄR ATT HA ÄVEN OM DEN KOSTAR TYP 10 000 FÖR VILL MAN HA HA EN SEXA O LITE BRA KOMFORT SÅ KAN MAN KÖPA EN FÅRD SCORPIO VART ANNAT ÅR NÄR BESIKTNINEN GÅR UT DÅ´DA. MEN PÅ MEKONOMEN ÄR DET INTE BILLAGARE ÄN ME BMW ORIGINALDELAR ÄNDÅ O DÅ ÄR E32 EN DYR BIL ATT GÖDA | |
|
bmwlover81: Kan du inte stänga av Capslock, det blir ganska drygt att läsa en text med enbart versaler. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Jo jag ska försöka komma ihåg det där med caps lock, råkade trycka i väg innan jag såg det. Om det bara finns bmw? nog för att bmw är en bra bil, men man behöver ju inte snöa in totalt på ett märke, sjuttiotalets jaguar o alfa-romeo är ochså körglada bilar med stor personlighet! bmwlover |
|
|
bmwlover81: Håller absolut med dej. Är själv väldigt förtjust i gamla jänkare samt vissar Jaguarer av modell XJ*. Den texten har hängt med länge nu, har bara inte orkat skriva något vettigare. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| ska du ha nån som helst chans att sälja bilen i en framtid bör den ha automat låda,det låter mycke pengar för den bilen.. | |
|
Jag lyckades sälja min manuella 735i -87 idag, köparen verka uppskatta just att det är manuell låda i den. Mycket roligare om man vill busa lite vilket är lätt hänt med bilar i denna prisklassen, E32 körs inte längre bara av välbetalda chefer som vill glida fram.. //Magnus |
|
|
Gillar själv inte auto, har kört 520ia nu ett par gånger är ju skrämmande va fort man blir passiv. Tänk bara om 740in haft manuell aaaahhh vilken bil. Ska väl erkänna att det finns bilar som passar med auto tex farsans mercury monteray -56,och min gubbMB 250T. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Köpte bilen idag! Ska lägga upp bilder och notera allt i bloggen i framtiden... Är nöjd än så länge. Tack för era svar! |
|
|
Grattis hoppas du blir nöjd med E32an. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Nisse.... Jag sa ju KÖP från början.. ;oP Suck.. Att man ska behöva läsa det bakvägen för att fatta... Hade du beskrivigt alla mindre posetiva brister på den så kanske jag kunnat säga nått annat än att de kanske vart värd 19:- från början... men verkade mer än rätt nu när jag läst bristerna att du prutade ner den så till det priset som du gjorde.. =o) Ska inte med till Halmstad 29/4 på BMW träff.. sugen på att åka ner.. massa snygga killar med bilar därtill.. ;o) Kan det bli bättre för ett plåtluder? =oP Ska ut och göra en regelrätt bromsinställning på en Valtra nu... ASka bli kul att få se din nya bil i helgen.... OM du har tid...(har inga större förväntnignar...) Just ja.. vilken helg kommer du i April och målar mina bromsok? Runt Påsk vore bra.. ;o) köss haaaaaj... ¤Säffle Rebellen¤ |
|
|
Tänkte sammanfatta ett drygt halvårs E32-ägande, kan ju kanske vara kul med lite uppföljning. Hittills har jag lagt ut ungefär 10.000 på bilen i reservdelar, då har jag inte räknat med vinterdäcken. Jag har fått byta stötdämpare och fjädrar fram, bromsbelägg runt om, tändspole, diverse slangar och luftbälgar, kupéfläkt, p-ändar samt lite allmän normal service såsom luftfilter, stift och olja. Jag är nöjd med bilen, men samtidigt har jag lärt mig att man får vad man betalar för! Borde alltså ha lyssnat mer på panelen innan köp. Dessutom skulle jag vilja ha V8 och automat. Skulle lagt 10-15 tusen till och fått en fräschare bil med mindre reparationsbehov. E32an är en mycket bra, bekväm och skön bil, ångrar inte det minsta att jag köpte bilen. Svårt att hitta mer bil för pengarna helt enkelt. Kommer helt klart bli fler 7-seriebilar i framtiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.