|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag skulle vilja höra om ni är intresserade av att följa mitt projekt av min E30, inget större.. utan mer slipa rost och garagelackera.. plus lite annat smått.. Slänger upp lite bilder om intresse finnes MVH, Mattias | |
| ja, sånt gillar jag att läsa om. Kör hårt | |
|
oki doki :D Så här såg bilen ut när jag köpte den: [img]Länk Interiör [img]Länk Här ser ni lite utav taket som är en del utav anledningen till omlackering: [img]Länk Fet pipa, till ingen som helst nytta med en liten 1.8 l [img]Länk |
|
| Gjorde lite fel i inlägget, men hittade ingen ikon till redigering... :( ta bort [/img] på slutet när ni klickar på länken... | |
|
bilen ser helt skaplig ut .. vad fick du ge för den .. modell ? rullat mil ? vilkafel finns ? verkar vara matt i lacken .. polering att rekomendera . eller är det dåliga kort ? |
|
|
Den kostade mej 4,500:- med 16" lättmetall fälgar, det är en 318, rullat 17,000... Trösklarna är hål i, stötdämparna fram slut, och så vad det "el fel" men det åtgärdades med lite nya glödlampor och säkringar... polering duger ej, rosthål i taket, omlackad så färgen har börjat "krakulera(?)".. ska ut och fortsätta med den nu.. bilder kommer senare.. |
|
|
Alltid intressant att följa folks projekt! Hur ska du lacka den? Lycka till! |
|
|
Tack så mkt ! Lacken är inte bestämd än, möjligtvis två komponents sprayfärg, eftersom bilen mest ska vara bruksbil till skolan.. och sen ska jag köpa en efterlängtad 525a. Men om jag får tag på folk/lokal/utrustning så blir det väl en simpel garagelack, ingen som direkt berättat grundligt om hur resultatet kan bli med sprayburk om man använder tvåkomponent... så erfarenheter får ni gärna dela med er av.. |
|
| Tyvärr så har jag åkt på en förkylning, så arbetet får dröja ett tag :( ska dock kämpa mej ut i kylan och ta lite närmare kort på just rostfläckar m.m och det jobb jag gjort hittills | |
Niclas.S |
Jag vill bara önska dig lycka till!!! Jag vet vad du kommer gå igenom, jag själv rostlagade min 323a. Det blev ett större jobb än jag trott... men det blev hyffsat ändå. Med tanke på att det blev garagelack osv... Men vet inte om jag valde rätt färg, den var diamantsvart förut så då tänkte jag att det var lika bra att köra svart igen, MEN mörka metallic lacker är jäkligt svåra att ha o göra med när man inte har proffisionell utrustning o lokaler. Så nu i eftertanke skulle jag nog valt vit faktiskt. När grundlacken (primern) var på såg den helt underbar ut. Men så kom den mörka o eländiga :P svarta lacken på, då började man se lite "skavanker". Men jag är nöjd ändå! OO=00=OO |
| jag har också en e30 -88 som är superfin har gått 15.000 mil 2 ägare alpinevit, | |
|
Niclas.S: Tack så mkt, angående lacken så tänkte jag välja ljus grå icke metallic.. eftersom jag vet att svart och metallic inte är så lätt.. däremot har jag ganska stora problem med rosthålen.. :P vi får la se hur det går så fort jag frisknat till... |
|
|
Det verkar tyvärr som om projektet har nått sin ände just nu, får inte tag i en svets till rost hålen.. alldeles för många/stora hål för att spackla.. :( Så ni kan ta bort tråden så startar jag en ny när jag har fått igång jobbet igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.