AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

318 M10 motor startar ej effter M.Tvätt !?!

Ca
11
Cazzler
320 -93 E36
318 -88
tjena. Var nyligen och tvättade bilen samt motortvätt. Då jag är relativt kunnig inom rekondbranschen, dock inte på äldre bmw bilar. Jag förbehandlade motorutrymmet med diskborste och avfettning. Sedan blåste jag på med högtryck. Samt efteråt gick jag på med lufttryck. Blåste rent i HELA motorrummet. Dvs tändstift, tändspole, och alla kablar.

Provade att sedan starta bilen, med besvikelse. Den startar inte.... Jag demonterade tändstift för att se om tändstiften var blöta, och det var dem. så soppa måste den få. Fast den är tvärdöd.

Jag har försökt i bogseringen hastighet att rulla igång den utan resultat...

Så snälla....om det finns någon som kan hjälpa mig....

Nu har jag ställt in bilen i garage med kupefläkt som står och blåser på...i motorutrymmet. I hiopp om att det ska funger bättre

Folk som inte blinkar!"¤%%&//&.....
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Du har fått fukt i motorns elsystem. Kan kanske hjälpa med fläkten. Problemet är om det kommit fukt på kontaktytorna och det redan orsakat att de ärgat.

Kolla hur det ser ut i och kring fördelardosan. Fördelarlocket får inte glappa det minsta, för då får du in fukt där. Ta loss locket och låt fläkten blåsa in där. Kan hjälpa.

Funkar inte det är det bara att ge sig på alla kontaktytor du hittar och skrapa dem rena.

Ett tips till nästa gång du motortvättar: Täck över all elektronik, alternativt låta bli att använda högtyckstvätten.

Lycka till!
Ca
11
Cazzler
320 -93 E36
318 -88
Tack för svaret Josef, beklagar min dåliga felbeskrivning. Vad som orsakade felet var en vakum slang som går från fördelaren via en manick(???) till insuget. Den startade på en gång....Detta var det som jag trodde det skulle vara...Oftast så brukar torra och spruckna slangar vara orsak till dålig motorgång eller i mitt fall ingen alls.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.