|
|
|
|---|---|
323E21terror |
Kan komma över en 304 graders Shrick kam till 323E21 men tror a det kommer att bli alldeles för hög duration och att den blir alldeles för vass så bilen endast i princip kommer at vara körbar på extrema varvtal. Sedan lär väl inte originalventilfädrarna mm räcka till??? Man borde väl inte stoppa i en högre kam än 284 eller något om för adet skall fungera bra? farten är min drog |
|
Du har nog rätt 284 graders är nog max om man vill ha bilen någolunda körbar på låga varv.Själv så kör jag med 272 graders,med portad topp mm funkar det kalasbra.I vilket fall som helst så rekomenderar jag att alltid sätta in bättre fjädrar vid byte till trimkam (av egen erfarenhet). hjorten |
|
|
Du får gärna förmedla 304 kammen till mej om du inte ska ha den själv. Jag gillar okörbart. :-) spiidfriik@hotmail.com Kiip Spiiding! |
|
323E21terror |
Ok Spiidfrik skulle 2500kr vara intressant? vad jag har förstått så är kammen i mkt bra skick. farten är min drog |
|
har en DR SCHRICK 304 graders kopia med hårdare ventilfjädrar.som har gått ca:30h pris:2800kr |
|
323E21terror |
Vad synd Peter att det inte var en 272 graders eller 284 för då hade jag köpt den direkt ifall priset hade legat någorlunda rätt. Saken är ju den att jag iallafall inte gillar den karaktären motorn får när en 304 gradare sitter i den...och speciellt då min bil nära nog är original sånär som effektsystem och sportfilter farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.