|
|
|
|---|---|
|
Som nybliven BMW ägare så undrar jag om det är någon som vet om det går att få tag på en "gör-det-själv" handbok till 7-serien. Har redan kollat runt lite t o m bibkioteket utan reultat. svenska, engelska eller tyska spelar ingen större roll. Kenneth | |
|
Shysst bil du har... Å ja, jag undrar också! mvh |
|
|
Bentley Publishers är den enda jag känner till. Kan t.ex. köpas här: Länk /Lasse |
|
|
Tack för tipset Lasse... Tyvärr var visst boken slut för tillfället, den som väntar......o.s.v Kenneth |
|
| Ja den var ju lagom billig... 900 spänn! | |
| jag har till 5 serien till min 7 serie, det är ju samma komponenter upp till 3,5 motorn men v8 blir ju rätt klurigt, andra småfel som el o sånt är ju ingen exaxt vetenskap så där föreslår jag uteslutningsmetotoden när man har oturen på sin sida. Ett litet tips från mig bara | |
|
BMW's TIS täcker kanske inte 7-serien från -89? Annars är väl det ett alternativ. //Stenback |
|
| Jag kollade just och TIS täcker E32, så det är ju ett bra alternativ | |
|
Har för mig att TIS är rätt dålig för dom äldre modellerna, om ni inte pratar om någon typ av pappersmanualer förståss.. Från E36 o framåt är TIS ganska bra. Finns manualer på internet om man orkar leta också.. |
|
| VAD E TIS? JAG SNACKAR OM HEINZES REPMANUAL, URSÄKTA OM JAG STAVADE FEL, MEN TILL E 32 FUNGERAR DEN YPPERLIGT, HAR RIVIT MOTORER MRD DEN OCH DÅ, KAN JAG ÄNDÅ INGENTING | |
| TIS är BMS:s eget system, Technical Information System, jag har den på CD och det stämmer nog att äldre modeller inte har lika mkt information som de nyare, jag har i vart fall hittat mycket nyttig info om min E34 i den. | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik. Länken funkade perfekt... Hela boken ligger nu på en cd. // Kenneth Kenneth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.