|
|
|
|---|---|
|
saknar fabrikmonterade nackstöd bak på min 325i-92 finns det någon som har monterat detta själv? hur gör man? bilder m.m. ej fällbart baksäte. mvh//Tony | |
| någon? | |
|
Det ska tydligen var förberett för nackstöd även på de som inte fick det monterat från fabrik. lossa hatthyllan och vänd den upp och ner där ska finnas märken som man ska borra upp, sen i plåten ska det också synas hur man ska montera dom det man behöver komplettera med är lite detaljer som pluggar mm, finns på bmw för nån hundring.... ska genomföra min montering nu i helgen, har köpt nackstöd, ska iväg till bmw nu nån dag och köpa resten... hoppas det var till nån hjälp /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| har du e36? är det lätt att lossa hhyllan? | |
|
Japp, har en -92 sedan har ej lossat hyllan än men, proceduren ska vara enkel har jag fått för mig ryck loss ryggstödet, peta bort klädseln på c-stolparna och ta loss hyllan... Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| köpte du nya nackstöd på bmw? kostar 1900 för 2 nackstöd m detaljer på bmw i gbg. är det bara att dra losss ryggstödet, tog en bra stund innan ja lyckades få bort sitsen när ja skulle dra lågnivåkabel, sen va de ju bara lyfta i framkant.....var ska man dra typ? | |
|
hur ser ditt baksäte ut? har du bältena som vanligt? mina går från mitten och ut för utifrån å in som på alla andra bilar... tack för svaren förresten |
|
|
Det finns en beskrivning under mektips. Kom på att jag måste ta hem dom här delarna nu när jag börjar göra iordning min touring. Det skall bli en 318is Touring -93;-) Länk |
|
|
Köpte beg nackstöd på skroten, 650:- för 2st i rätt färg... ang ryggstödet är det bara att dra rakt framåt i de övre hörnen har jag för mig, tror jag gjorde så när jag drog kabel har vanligt baksäte ej fällbart, inget mittarmstöd, bältena går in över ryggdynan Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| kalle L: de mekartipset är för touring e30 med fällbart ryggstöd | |
|
kanske denna Länk underlättar? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| hmmm....kanske det men de står inte direkt HUR man ska göra | |
|
Cruser>Jag såg det också, ber om ursäkt för felläkning, dessutom gäller nog tråden E36. |
|
| jopp....tips å sånt till e36 vill ja ha lite av | |
|
RonnyN: hur gick det? fick du in nackstöden? hur fick du reda på att de va utmärkt i hatthyllan-? 100kr styck kostar nackstöden hos partille skroten...247kostade hylsorna m.m |
|
|
Har inte hunnit än, blir väl nästa helg igen om inget annat inträffar ang märkningen undertill så läste jag det i en tråd i 3-serieforumet den heter: att tänka på vid e36 köp? vet ej hur man länkar... kolla där så får du veta lite mer /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| fått loss hhyllan, köpt allt som behövs...men nackstöden GÅR ej trycka ner mer än 5 cm.....kollar man från bagaget så sitter det en rund plåt bit över hålet, ett litet hål i plåtskivorna men inte till räckligt....ska man slita loss dom eller borra upp? | |
|
Hej ska bara vara att trycka i, har gjort det med mina nu, inget borrande i plåten. Hade samma bekymmer som du då ena inte ville gå ner, fick slipa lite i nederkant på ena pinnen, det var låssprinten som tog i och inte ville glida i första avfasningen, fick ändra lite på lutningen i änden av pinnen om du förstår hur jag menar... /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| jo, vet nu att de igentligen va fel nackstöd ja fick köpt, han sa att de va samma fram å bak, men nivålåsningen på nackstödet bak ska sitta i nackstöden å i sätet fram....bak ska ju sitta fasta pinnar i h-hyllan ja kapa pinnnarna på nackstöden ja köpt å bara tryckte i dom.....tar bara bort dom när ingen åker med | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.