|
|
|
|---|---|
|
har en ny tankpump i min 325a. kommer montera en 3liters catchtank också. har fått tag i några bosch pumpar gratis. hittade att de skulle pumpa 180l/tim. finns det någon "grundregel" hur mycke l/hp den behöver pumpa? räcker det för ca 300hp? om inte annat, går det att montera 2st paralellt? då borde det väl räcka? MVH micke | |
|
kommer iaf köra 380cc spridare och vems .. ingen som har någon aning om det här ämnet? hur mycket flödar orignal tankpumpen? MVH Micke |
|
|
Du kan hitta mycket info här om du söker om det... Du kan ju även räkna lite på vad 6 st 380 cc spridare flödar max i liter/timme vid ett bestämt tryck så har du ju maxbehovet av soppa där... Mvh. B. "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
6 st 380cc spridare skall flöda ca 136 liter i timmen som mest... om jag nu räknat rätt å så :S så en 180 liters pump räcker i såfall! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
OBS!! detta jag räknat är på 85% effektivitet!! så det blir ju lite mer flöde om man maxar spridarna! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
okay. tackar för svar :) funderar ändå på att stoppa dit båda, behöver jag någon typ av backventil eller liknande isf? MVH Micke |
|
|
Flödar pumpen 180l/h vid 5 bar? Om det är vid 3 bar så kommer pumpen inte räcka. |
|
| sitter samma pump i din bil som det gör i M5 3.8L enligt ETK och den har 340hk så din pump borde räcka till | |
|
Tänk på att han får mkt högre bränsletryck med överladdat. Då ger pumparna mycket mindre. |
|
|
bmw-andreas: enda infon jag hittade om pumparna var 2-5bar 180l/tim typ. vet inte vid vilket tryck de flödar 180l/tim dock. har iaf bosch nummrena hemma. sitter på jobbet nu. hur ska jag göra ifall jag vill använda båda? räcker pumparna isf? MVH Micke |
|
|
om jag inte minns fel så var boschnummret 0580 254 001. MVH micke |
|
|
Spec brukar vara vid 3 bar. |
|
|
okay. några frågor då: 1. hur mycket klarar original soppapump? kanske räcker den till 300hp 2. ifall inte original räcker. kan jag använda 1 eller eventuellt 2st av de andra pumparna? MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.