|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt en 328 Touring-96 med enbart Vinterdäck. Skall nu köpa sommardäck med fälg. Vilka dimensioner på däck och fälg är att föredra för maximal körglädje och komfort, om nu dessa går att kombinera? | |
|
Jag har 215/40R17 på min 328i-96 touring, lite stötigt kanske men bra väghållning! (Även sänkt med fjädrar/dämpare) Ska väl egentligen vara 45-profil på 328an.... Jag är supernöjd med min bil, hoppas du också blir det!! Mvh //Tobbe |
|
| Är inte det för låg profil? Original rekomenderar dom 225/45*17. Har kört 235/40 runt om, bra styrespons spårade inte mycket. Kör nu 225/45, går lite mjukare nu. | |
|
Ni verkar iallafall överens om att 17 är ett bra mått. Var lite rädd för stötighet och spårkänslighet. Men det är alltså inget problem? |
|
|
"vill man va fin får man.." 225/45-17 är nog ett bra val. Själv har jag 225/40-18, tycker inte att den blir alltför stötig eller spårkänslig med dom faktiskt. Lite skillnad mot originalets 205/60-15 visserligen :) Sen har du ju viss prisskillnad på däcken när det blir aktuellt att byta dom, det kan ju vara ett argument att köra 17" istället för 18". Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.