|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har inte haft positiva erfarenheter av JWR. Åkte dit med ett fel i kylsystemet, de hade bilen i två timmar och hittade ingenting. Körde till Perra. Han hittade felet på 30 sekunder, utan verktyg... Wilhelm Svenselius |
|
|
Tänk också på att priset bland auktoriserade BMW verkstäder skiljer väldigt mycket inom Stockholms Län. Jag har kollat runt vid två tillfällen och båda gångerna har Blombergs på Lidingö varit billigast. Spelar ingen roll att man inte får BMWCS rabatten där för i mitt val var det med råge billigare på Blombergs utan rabatt än på de andra med rabatt. Dessutom fick jag tid väldigt snabbt. //Stenback |
|
|
Undvik BMW i Solna (heter väl Bavaria Stockholm nu) har haft bilen inne där två gånger. Dom saltar notan hej vilt det blir många dyra arbetstimmar. Ex: min m3 e46 "hackar" vid kallstart, det försvinner när man kört nån minut. Precis efter köpet blev jag orolig över detta och ringde Bavaria. Det gjorde en "kontroll" av bilen och jag fick sen ett papper på att allt var tipp topp. Jag fick inte ens prata med mekanikern på plats utan enbart en receptionist som bara kunde lämna fram pappret. När jag efter många om och men fick tag på mekenikern på telefon berättar han att "hackandet" är helt normalt och det beror på att ventilerna i motorn behöver några minuter på sig för att öppna sig. Men istället för att berätta det INNAN jag lämnade in bilen så berättar man det EFTER och tar 2800 kr för besväret. Kort sagt: Bavaria blåser dig stoooooort.............. |
|
| Borgs bil hade arbetskostnad på 2000kr/h på min X5 vid en extra montering, valde en verkstad på hörnet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.