|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Det börjar dra ihop sig för Inspection II på min 525:a från -01 så jag har börjat kolla priserna hos auktoriserade BMW verkstäder. - Nyköping: 5800:- - Södertälje: 5767:- - Eskilstuna: 5631:- Det tillkommer ca 700:- för att byta bromsvätska och bortåt 500:- för att byta kylvätska om det skulle behövas. Verkstadsbesöket ska ta 2 timmar och 45 minuter. Det material som åtgår är: tändstift, motorolja, oljefilter, luftfilter & kupéfilter. Ska det verkligen behöva kosta så mycket? Vad räknar de med för timtaxa? 1500:- !?! Är det någon som kan tipsa om något mer prisvärt alternativ? | |
|
Hejsan! Om du har vägarna förbi Helsingborg så sparar du många kronor! Kolla Jarls bilservice och priser! Länk JIK |
|
|
Seek and you shall find..(diskuterat om ex Sthlm) Länk |
|
| Gjorde oljeservice på min gamla bil på detta stället: Länk | |
|
Tja, oljan kostar nog ca 150kr/litern och du behöver 6,5 liter i motorn. Tändstsiften kostar ca 165kr/st gånger sex st. Luftfilter ca 160kr. Oljefilter en dryg hundring. Kupéfilter (gånger två) lär väl ligga på minst 200kr/st (jag vet inte exakt vad de kostar till E39). Bara materialet kostar närmare 3000kr... 900kr eller mer är inte helt ovanligt som timtaxa på en auktoriserad verkstad. Dyrt - javist, men det är nog ungefär normalpris för en insp2 hos auktoriserad verkstad i storstad. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Microfilter kostar väl 900? | |
|
det finns eftermarknads kupefilter som är billigare. Men ska man ha riktiga grejer, med aktivt kol så kostar de ca 450 kr/st och de sitter 2 filter i varje bil, totalt 900 kr för filtren. ___ Vagnparken: Länk |
|
| Det var det jag hade för mig.. | |
|
Servade min 525iT -02 hos Per Larsson Bil o. Motorteknik. Inspection II. Kostade 5500,- Den absolut bästa och mest kundfokuserade verkstad jag varit på någonsin... Förhoppningsvis behöver jag aldrig besöka en märkesverkstad igen - det har bara varit dyrt och fullt av besvikelser! Jag kan varmt rekommendera denna bilmekarpärla i Huddinge(Stockholm)! /casa in da house |
|
|
Jag gjorde Inspection II i höstas hos Bilteknik i Katrineholm, för 4900:- blev min 525 tiptop. Mkt seriös och trevlig personal dessutom. |
|
|
Mellan 5-6kkr för en inspektion II låter inte så farligt på märkesverkstad. Numera ligger normal timdebitering på runt 1500kr/h hos de flesta märkesverkstäder. Var glad att du inte kör Volvo med turbosnurra, en stor service på Bilia för en V70 T5 ligger på 8kkr. |
|
|
Förra veckan hämtade kompisen sin Opel Astra=ca 12kkr och hans mammas Astra=10kkr.. lite extra hade de gjort men inte så fasligt mycket mer på hans mammas bil, bara småsaker plus servicen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.