|
|
|
|---|---|
|
Passar de på E46 coupe? // M.v.h. Spajjjs | |
|
De beror på fälg/däcksdimensioner. Men spontant sett är svaret ja då exempelvis BBS Challenge har ET35 till e46 I 18" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
saken e den att jag hittat ett par 18" jag tänkt köpa. 8,5" fram och 9" bak o fälgen skulle vara ET 35 enligt säljaren. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
9" och ET 35 blir troligtvis tajt. Min gissning är att de inte kommer att gå. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bakfälgen var 9,5" och inte 9". Kommer det inte gå alls? // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Jag har 9,5" ET45 bak och dessa går precis fritt från skärmkanten med 265,or, ET35 med en 9,5" bred fälg kommer med all säkerhet att ta i skärmkanten om du inte går ned till 235,or! 330 Ci cab -02 ///M |
|
Kan det spela nån roll att jag sänkt bilen med ca. 20 mm bak oxå? Blir det ännu tajtare då? Hur mycket smala däck är det "smalaste" att rekommendera på en 9,5" fälg? // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Om bilen är sänkt blir det ännu mer kritiskt med för lågt ET. 9,5" motsvarar ca. 240mm. och normalt monterar man inte smalare än 255,or på en 9,5" bred fälg. Personligen skulle jag titta pa en fälg med korrekt ET i stället! 330 Ci cab -02 ///M |
|
tack för alla svar. skippar då dessa. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.