|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Kilroy, nej jag tror inte på tomten. Det är bara det att jag har varit i en likande sits, förra året närmare bestämt. |
|
|
Hej! jag tycker du ska driva för en E36:a med fyra. Börja gärna "tävla" med honom om vem som har bäst puts. Visst det kan bli jobbigt för dig att hålla på och putsa dina, som jag ser det så kommer förhoppningsvis allt puts jobb han gör locka fram ett defensivare körsätt. Kanske kan va bra att sponsra/hjälpa till med nedlackering, något som jag tycker gör otroligt mycket för utseendet på den modellen. Det här med bil på prov tror jag, om man har otur, enbart skjuta upp riktig buskörning. Måste bara säga att jag började med en Saab 9000 turbo, chippad, sportavgas, luftfilter 230 häst ungefär. Här är jag än idag och en fortkörningsbot senare, fast den var i beemern. mvh Anders |
|
|
Jag själv köpte en e36 318is när jag fick körkort för 3 månader sen och är jättenöjd med bilen. Bilen är varken snabb eller slö och körglädje finns det gott om. När man är 18 som jag så vill man köra endel och då är det bättre med en bränslesnål bil än en törstig sexa. Så det är bättre med en bil man kan köra mycket än en som man bara kör ibland när man har råd att tanka. Men mitt tips är att låta han köpa den bil som han vill ha, annars kommer han inte sköta bilen. |
|
| Har själv en Volvo 740 som pendlarbil för tillfället (nån som vill köpa, jag säljer den mer än gärna!) och tvekar inte en sekund på att ge en sån till min son den dagen han fyller 18! Tråkigare och sävligare bil att köra finns inte, så det där med inspirerad körning lockas inte fram öht. Dessutom finns det gott om plåt ifall olyckan trots allt skulle vara framme. Största nackdelen annars är att den dricker mer soppa än vad Audis 2,4 kräver av 0-30 olja.... | |
|
Hej och tack för alla svar! Det har varit till stor hjälp för mig och min son att läsa och begrunda inläggen för att få en nyanserad bild av den stora händelsen. Då man skall ge sig ut på vägarna för första gången på eget ansvar!Det lutar åt en 320 -93-95.Han har tonat ner "prestandatänket" till förmån för att ta eget ansvar för ekonomi speciellt då det gäller försäkring.Jag tror att var och en måste bygga upp sin egen relation till bilen och därmed vad man tycker det är värt att satsa i pengar och tid. Nu vill han ju ut och resa också när han tagit studenten i vår...så naturligtvisvis får han låna min 325:a till beachen i sommar då jag själv antagligen är förlorad i min 840 som skall bli en fröjd att rulla ut för första gången.Vem vill vänta...??? Tack till alla i forumet,vi hörs. Dixie. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.