|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jamen för guds skull, LÄS dubilidus citat! Där framgår TYDLIGT vad som gäller enligt bilprovningen, och inget lämnas öppet för egen tolkning... | |
| oj, förlåt enor för att jag kom med en personlig åsikt. Så skönt att det finns sådana crybabies som du som kan klaga på allt. Tönt | |
|
ABSlampan är en varning för ett trafiksäkerhetssystem, lampan ska lysa när tändningen slås på för att indikera att systemet är igång, den ska också slockna och förbli släckt därefter. Att jämföra det med dimljus är bara dumt.. Du kan ju besiktiga med lysande SRSlampa, men det beror på att det bara är ett säkerhetssystem, och inte ett trafiksäkerhetssystem Sen kan man ju givetvis ha tur så bes"gubben" inte upptäcker det hela.. eller fuska sig igenom det.. men varför fuska? Som att hälla i ksprit om avgasvärdena knasar.. Felet kvarstår ju.. Jeppe... träd in nu så detta får ett slut! |
|
| Gäller det alla trafiksäkerhetssystem då? Typ antisladd och antispinn också? | |
| Hm. "crybaby" säger du. Det är ju bara det att jag inte redovisade min egen uppfattning utan vad bilprovningen tycker - och även om inte jag heller håller med om resonemanget så har det ändå en VISS relevans; det var ju faktiskt precis detta tråden handlade om från början. | |
|
ASRsystemen är ofta sammanlänkade med ABS.. förenklat kan man säga att om ett hjul tappa traction träder via ABSsystemet bromssystemet i kraft och "lägger" på ett visst bromstryck på det slirande hjulet.. Men som enor skriver, det har ingen betydelse vad vi tycker och tänker, jag menar.. bilbältet ska funka vid besiktning, fast jag aldrig använder det.. Westerdahl, kontakta SBP istället, för oavsett vad du eller vi tycker... så är det så.. Jeppe!! |
|
|
E36: dubilidus inlägg beskrev det hela på ett föredömligt sätt, jag misstänker nästan att det är mig han citerat! ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Absolut! Håller med dig Jeppe, men.. min tanke var att om du förklarar vad som gäller kanske weaterdahl mfl hänger med... | |
|
E36: Det där är min förklaring som citerades, bättre än så kan jag nog inte förklara det...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.