|
|
|
|---|---|
|
Hej, Idag när jag startade bilen så började den efter ett par sekunder gå ojämnt och vibrera. Då tändes den gula motorsymbolen... Stängde av och startade och då var problemet borta. Jag har också haft problem med att bilen dör när jag precis börjar släppa upp kopplingen för att åka iväg. Den dör också ibland när den rullar på tomgång med kopplingen intryckt. Har funderat på om det kan vara pga av vädret som ligger runt nollan och isproppar därav. Men jag kör med V-power och shells k-skydd. Är det någon som har en teori? Har ingen lust att prata med bmw... | |
|
Kamaxelgivare är en väldigt kvalificerad gissning :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Är det något du har råkat ut för eller brukar det kunna hända? | |
|
Det är ett ganska vanligt fel på M52-M54 och felsymptomen är väldigt snarlik den du beskriver. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Håller med wendtan, låter precis som en kamaxelgivare. ny på bmw ca 800:- | |
|
Ok, Får väl åka ner till bmw och få det bekräftat. Det borde väl finnas lagrat i datorn även om inte felet finns just nu? |
|
| Jepp, hade precis samma problem med min 328i. Bytte kamaxelgivare och nu funkar den perfekt :) | |
| Det skulle vara roligt om du kunde skriva hur det gick, om de var kamaxelgivaren! | |
| Ja, ska berätta vad som händer. | |
| Inget kommer att hända på ett tag...fick ingen tid förrän om två veckor. | |
| jag har exakt samma fenomen på min, 330ci... är kamaxelgivaren svår att byta eller är det nått man kan göra själv med ett enkelt ingrepp och vart sitter den i så fall? | |
|
är lite nyfiken på detta med kamaxelgivare. Är ute efter en 330 och vill veta om det är dyr historia eller billigt och lätt att fixa till själv? MvH Bmw 4-ever |
|
| Det är inga problem att byta, bytte min på en 45min. Sitter lite trångt till men det var inga problem. | |
|
Hej, Finns det fler än en styck kamaxelgivare? En för varje kam? Tänkte chansa på att byta den utan att åka till bmw för felsökning. Alldeles för lång kö där. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sitter en på avgaskammen och en på insugningskammen på din bil med dubbelvanos. Jag skulle chansa på den till insugningskammen, jag har nån förnimmelse om att det är den som oftast drabbas av fel. Men som sagt en chansning. ///MVH Hasso Länk |
|
Håller med hasso att det är nog insugningskammen, har en bekant som råkade ut för samma grej på sin 5-serie. Och det var just den på insugningskammen eller vad det nu heter. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej, Kan bara konstatera att ni hade rätt i era gissningar. Datorn visade ett antal fel: Tändfel cyl 2 och 4 Lamda Sond Kamaxelgivare Efter byte av insugskamgivaren så går bilen bra. 1700 spänn med arbete. |
|
|
Tack för svaret! Kan komma till användning för fler. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.