|
|
|
|---|---|
|
Sista veckorna har jag på morgonen när jag startar bilen och börjar köra upptäckt att det klonkar, knarrar och knakar lite varstans i vagnen. Låter bl a som att stötdämparna?? är stenhårda och dom slår och bankar nått otroligt på gupp och större ojämnheter i marken.. Låter helt enkelt som att de inte fjädrar! Har läst lite att pendelstagen/krängninghämmarna kan ha gett upp vilket ger dylika symptom. Men har ni några åsikter?? Dessutom knarrar och knakar det tydligt när man vrider på ratten, t ex när man backar ur sin parkeringsplats och skall köra iväg på morgonen. Bilen känns helt enkelt stel som en glasspinne på morgnarna innan den kommit igång och rullat ett litet tag och blivit varm. Nu skall det ochså nämnas att de flesta av problemen försvinner efter ett tag men är det något man behöver oroa sig över?? Klonkandet vid ojämnheter var dock kvar efter att jag kört bilen varm imorse.. Skall prova lite mer på lunchen!! Men kan det vara frystemperaturerna som spelar mig spratt bara?? Har ju varit ganska kallt länge nu!! Har ju läst tidigare om klonk och fastfrysta stötdämpare men är det isåfall ngt man måste byta?? ;(( Äger förresten en 318i E46 -00 som rullat lite drygt 5600 mil. | |
| Låter som om du borde byta både stötdämpare och fjäderbens lagringar... Lagringarna "knastrar" när man svänger, och stötdämparna har antagligen fått i sig fukt... | |
| jag har också samma missljud med klonk-ljus i framvagn när man kör över gupp.... har ingen aning om vad det kan vara.. besiktningsgubben kollade igenom noga alla delar i framvagn.. och troligen säger han kan det var något med stötdämparna, som att dom här gummi-bussningarna längst upp har torkat ut och det har blivit ett glapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.