AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.950

Byte till angel eyes?

Sida 1 av 2
Nån som har ett bra mektips hur man monterar facelift (angeleyes) Måste man hänga av stötfångaren?
E39 -98

Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
VAd jag har hört behöver man inte ta bort fångaren utan alla skruvar skall vara åkomliga bokom ljusinsatsen.

/Ian
Stämmer, man behöver ej demontera stötfångaren.

Kärran Länk Länk
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Snabbt gjort, lyktorna har 4 fästpunkter, 3 av dem stämmer mellan gamla/nya, finns något plåtbleck att köpa om man vill ha 4 fästpunkter, går utmärkt med 3.

Kom ihåg att märka upp ljusbilden bara så att den blir någotsånär lik med de nya lyktorna.

Tog lite bilder när jag gjorde det, inte så väldokumenterat eller detaljerat, men ändå...

Länk
Ok. Tack för svar..

Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Lossa kontakterna och ta bort 4 st skruvar per strålkastare sedan BORTA! Tar din 20 min att byta första gången per sida. Tyvärr tar det mindre välvilliga personer som också vill åt lyktorna ca 2 min så se till att stöldmärka glasen och ha larm (ingetdera hade jag första gången)

Mikee
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Behövs ju lite kablage oxå...
Kablage? passar inte samma kontakter som jag har på dom gamla? har xenon på dom gamla också.

Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Kablaget ingår om du köper nya Hella orignal. I alla fall när jag köpte mina.

Efter att dom blev stulna fanns inga sådana på lager så då satte dom in xenon iställat. Jag klagade inte :)

Vad är det för konvertering du vill göra. Har du halogen eller xenon nu och vad ska du byta till?

Mikee
Har jag varit otydlig??
Har E39 -98 med orginal xenon och ska byta till -01 optik med angeleyes och xenon.

Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Inte otydlig, men skiljer lite om du har halogen eller angeleyes, fast mest ekonomiskt.

Här kan du köpa: Länk

Instruktioner och alla kablar förljer med men komma med den när du ringer så du är säker. Bytet är inte alls svårt.

Det enda du egentligen behöver göra förutom att demontera/montera lyktorna är att öppna huven samt försiktigt böja bort påfyllningsröret till AC:n om jag minns rätt.

M
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
.... kolla med dem... när du ringer och beställer..... ska det naturligtvis stå
Ok, tack för alla svar... avslutar tråden

BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Om inte kablage medföljer (som för mig, köpte begagnade), så måste parkeringsljuskablage bytas eller adapter behövs.
Eller använd krympslang och skarva kabeln själv. Har för mig BMW tar väldigt bra betalt för adapterkabeln

Kärran Länk Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Finns hos Autoexperten 500kr för satsen om fyra kablar.

Art nr. 8KB 157 198 801

mvh
Nu är dom på plats, var väldigt enkelt.. Men saknade lampa och lamphållare till parkeringljuset (angeleysen) nån som har några liggande? eller vet vad nya kostar?

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Hel enhet glödlampan/hållaren finns att köpa hos Bmw.

mvh
Vet du vad den kostar?

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Hörde en viskning om ca 60kr.

mvh
Jaså inte värre...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.