|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har planer på att byta mina 17-tummare till 19" istället. Är det någon som vet om besiktningen gnäller på att man kör med större/bredare däck/fälgar än vad som anges i registreringsbeviset? Borde väl inte vara några problem så länge inte fälgarna går utanför skärmarna? Tacksam för svar! | |
|
Besiktade förra året med 19*8.5 samt 235/35 resp 265/30....Killen sa inte ett ord om fälgar/däck...Däremot notera han att bromsbeläggen va sprojtans nya:-)... |
|
| Tänk dig noga för! Jag har 235/40 + 265/35x18 och det blir en plombspräckare på STHLMs gator & torg! Med org 17" går bilen som en drömm!! | |
|
Tänkta uppriktigt sagt faktiskt inte mkt på att komforten skulle bli lidande. Det blir nog till å behålla mina 17" istället för att behålla komforten. |
|
| Det är ju en smaksak.. Kör på 235/40-18 265/35-18 tycker det funkar fint. Men är det komfort man vill ha så... | |
| Ja, det är ju komfort man vill ha i en M5... | |
|
Delmar: Det där inlägget dröp av ironi så det blev fan kortslutning i min dator ;) Men allvarligt så föredrar nog även jag standardhjulen, tycker 17" är ganska bra kompromiss mellan styvhet och komfort. Skulle möjligen kunna tänka mig 95:ans 18" dubbeleker då.. MVH /Micke |
|
| :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.