|
|
|
|---|---|
Njuren |
Kolla denna 528 Länk som endast rullat 1995mil. Kan den vara värd det priset och hur e det med servicen på en så snålt körd bil? BMW - i nöd och lust? |
|
Bilen skall väl servas varje eller vartannat år även om man inte uppnår milen. Men hur reagerar serviceindikatorn på tid??? Rent spontant känns det som om jag skulle kolla upp milen mer än en gång innan jag skulle vara säker på att det verkligen stämmer. Den är tagen i trafik i december 1998. 2000 mil på 7 år är onormalt lite. |
|
|
Skulle även kolla typiska rostställen för det drabbar tyvärr även lågmilare och denna har ingen garanti kvar. ___ //Ulf |
|
|
Riktigt dyr!!! Dessutom den absolut fulaste färgen. Tror det är ett vettigare köp att satsa på motsv 530 01, 02 med mer mil. |
|
|
Njuren Jag tror inte det är nån fara att köpa den bilen. Visst kan man ju kolla milen på alla sätt man kan hos bilprovning, Bmw osv men det finns ju säkert en förklaring till varför den rullat så lite. Kanske nån äldre person som inte kör många mil per år men som ändå vill åka ståndsmässigt som haft den. Tycker inte att den är så sjukt dyr med hyfsad prutmån för den bil som bör ha nybilskänslan kvar. Vad man tycker om färgen är väl subjektivt........ sw |
|
|
Tycker inte heller den var så sjukt dyr om milen stämmer och allt annat är i ordning. Att jämföra denna med andra touringar som har gått längre är väl inte riktigt rätt. Prutmån finns säkert, kan man få den för 155 - 160 000 så åker man i en "ny" BMW 528 för samma pengar som en ny SEAT. Att det kommer bli en kraftig värdeminskning på kort sikt är nog alla överens om men ska man ha den lite längre så får man nog ekonomi på affären. /Rickard |
|
| Håller med simon_en. Priset är stolligt. Ordentlig prutning på den! | |
Njuren |
tack för svaren! BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.