AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.192

Max effekt 320 E36 94:a??

Hur mycket kan man skrämma ur en 320 egentligen?

Vilka är de enklaste trimningsknepen?

Hade tänkt mig en 170hk ungefär!

Hej Lennart!

Skickade in en liknade fråga för ett tag sen. Fick lite olika svar, ett par sa att chip +filter +ev. sportsystem ger +20-25hk. Ngn annan sa att det inte hjälpte. Man vet inte vad man skall tro. Men håll till godo, BmwPower.nu kommer snart att lägga upp ett trimchip test på hemsidan. Det kommer nog att ge en hel del bra info. Själv så har jag spanat på Wetterauer.de efter chip. De konstaterar att man får ut ca 15hk. Och ett K&N Direct Air Filter ger ca 4-8hk (enligt uppgifter). Besök Bildelsimporten.se, de har en del bra grejer. Annars undrar jag själv hur man får ut mer krut ur 320:n... Hoppas fler kan ge svar.

Tack för ordet

Mvh Tobias
ur en två literssnurra går det att plocka ur 600hkr eller mer bara man har råd att trimma fullt ut.
på gamla m3:an finns det trim som lämnar 700hkr(e30)
men dom turboaggregaten kostar DYRT.
Sen måste hela motorn gås igenom grundligt.
Det kostar att ligga på topp
vissa dricker på helgerna, vissa trimmar.
prioritering

helgonet
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
skulle vilja veta hur mycket hästar det går o få ur utan turbo,i mitt fall ur 2,5 liter motorn,ingen som har en aning hur mycket byte av kammar ger i vrid o hur mycket det skiljer mellan dr shrink o cat cams osv???

D är fegt o släppa gasen!
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
ca. 100hk/liter utan överladdning om menar köra den på gatan, 2,5liter=250hk men det blir oftast en rejäl slant för den effekten.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Hm,jo det kostar o ligga på topp,men en 250 häst utan turbo,då år det trevligt =),fast turbo är oxå grymt skoj!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.