|
|
|
|---|---|
|
Alpine har en växlare som är kompatibel med org.stereo i bla. BMW. Min org. CD-växlare har nämligen blivit urplockas, troligen har den pajat... Finns det något mer märke som har växlare som passar? Alpine´s hittade jag på Bertilssons Auto Electronics för 4100:-. Tips? MVH Christofer | |
| varför inte köpa en ny original? Kostar ju 4900:- för en komplett sats (kablar o hållare etc) så bara själva växlaren lär ju inte vara dyrare än den du beskriver.. | |
|
Frågade på Autowåx i Karlstad, dom skulle ha 5300:-. Klart att man hellre köper en med MP3 för 4100:-... MVH Christofer |
|
|
Hejsan! Har inte BMW en ny "orginal" växlare nu med mp3?? //Jocke |
|
|
Jag frågade BMW i Örebro vad de skulle ha för en cd-växlare; 8-9000:- ?! --- Emil B |
|
|
Såväl Sony som Alpine passar m.h.a. interfaceboxar sök på t.ex. "E39 AND CD-växlare" så hittar du all info du behöver ang. vilka växlare och interfaceboxar du behöver inhandla ( givetvis finns det även MP3 spelande växlare som passar) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har sökt... Kollade org.kablaget i bagaget igår, och det sitter en liten kontakt med 6 stift och en ännu mindre med 4, om jag inte minns fel... Är det så org.kablarna skall set ut? Ingen som har ett konkret tips på vart man kan köpa växlare med MP3 och övergångskabel? BRL skulle ha 5000:-, vilket låter onödigt dyrt... MVH Christofer |
|
| Ja det är dom kablarna du skall ansluta växlaren till , jag har inte heller hittat nån som säljer färdigt kit med interface+mp3-växlare+ev kabel. | |
|
Konkret... var kan man få tag i en kabel som gör att denna passar rakt av på org.kablaget? Länk MVH Christofer |
|
| Först behöver du adaptern KCA-130B(alpine)vilken jag tror Bertilsson har sen behöver du ett interface t.ex Connects2 CTABMA005 som jag tror Länk kan ta hem till dig då dom säljer det märket. | |
| Länk till interface. Länk | |
| Växlaren köper du billigast här: Länk | |
|
Då får växlaren ström också? MVH Christofer |
|
| Japp | |
|
Hewi: varför Alpine adaptern?? Connects2 interfacet och lämplig Sony växlare sen är det bara att rocka loss ELLLER Alpine interfacet och Alpine växlae; inte bägge interfacen! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Så det räcker med denna för att plugga in en Sony CDX-T70? Länk Då får växlaren ström också eller? Vart kan man få tag i Sony-växlaren blligast i då? MVH Christofer |
|
|
yes växlaren matas via styrkabeln ( iaf CDX-T69 matas via styr kabel och ger signal ut på 2xRCA) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar magnus: Alpine adaptern krävs för att kunna koppla CHA-S634 till interface boxen pga att den har Ai-net utgång och interfacet M-Bus. Alpine CHM-S630 går att koppla direkt till interface utan adapter KCA-130B men det var CHA-S634 han hade länkat till. |
|
|
Finns annars ett annat alternativ en ipod + iceLink. så har man 7500 låtar att blädra mellan. Den visas som CD växlare när man kopplat in den. Namn på låtar ser man också. Kostar (Ipod 2900 kr) + (IceLink till E39 96-03 1600 kr) = 4500 kr . lätt installerat. Bara ett tips. MVH BMWFAN |
|
|
Var hittar man kablarna (om man har några sådana fördragna) till cd-växlare på en 525-01?Om det finns kan man då koppla in en ice link direkt där och använda en ipod? |
|
|
Kolla runt innanför vä lucka i bagaget , annars kan du se i utrustningslistan om den är förberedd för cd-växlare , du behöver inte ha fördraget för att koppla in Ice link tror jag men sök här i forumet på Icelink så finns massor att läsa. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.