|
|
|
|---|---|
|
Har som sagt en 3-serie e46 med standard mätartavel-hus, köpte för ett tag sen en sats med alu ringar för att limma fast runt de fyra mätartavlorna imorron på en bmw meck Grejen är den att dessa ringar är formade runt kanterna och ser ut att ta i taket på mätarhuset om man sätter dit dem eftersom mätarna slutar typ 1,5mm innan taket ovanför mätarna just nu så det finns inte mycket plats runt om. Bmw rekomenderade mej att köpa en helt ny insats med mätare för 3000 kr.... Nja... Vet nån om det finns lösa mätarringar som är helt raka och inte bygger ut på sidan om mätarna kikade på den här länken och det är exakt så där de kommer att se ut sen.... finns de inget snyggare? Länk | |
| måste man ta loss ratten för att få bort mätartaveln? | |
|
Nej ratten måste inte tas bort, bara att dra den längst ut/längst ner. |
|
| Jag tycker att det är jätte snyggt men jag skulle aldrig betala 3 000:- för 4st. kromade ringar.Grejen är den att du kommer att vänja dig inom kort och då blir det samma sak,du kommer att vilja ändra nåt i bilen för att det ska kännas bättre.Det är inte värt pengarna. | |
|
På ebay får du tag på ringar flr typ 3-400:- inkl frakt som sitter jättebra. Har på min o de ser jättebra ut. // M.v.h. Spajjjs |
|
| Spajjjs -är det lätt att montera dem? | |
|
Har köpt mina två set av en Albert som annonserar på blocket och det har fungerat jättebra, har dock inte monterat det senaste setet än, men det ska tydligen gå att fästa utan lim om man så vill, vilket jag hoppas kommer fungera bra så jag inte vill kladda med lim i instrumenthuset. |
|
| Jo ja menade inte att de kostade 3000 på bmw bara för ringarna, men dom kunde bara sälja hela mätarinstrumentet me el o kablar o allt antar jag så därav de högre priset. Ja köpte också av Albert som annonserade. ringarna ser ju helt okej ut men jag undrade mest om mätartavlorna på bilar med ringar i metall från fabrik är mindre eller tar dessa ringar också i taket på mätartavlorna? | |
|
dom är inte svåra att montera nej. Tar kanske en halvtimme i lugn och ro med allt arbete inräknat. På mina satt det tejp på baksidan som man fixerade fast dom med. O dom sitter än efter långt tid så det funkar fint=) // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Länk där har ni ringar till ett bra pris t.ex. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Dom skickas ju bara till i USA eller fattar jag fel, har aldrig handlat något över ebay. Är sugen på ett par till min e36a som samma snubbe säljer. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
| maila o hör med säljaren. ska nog inte vara några problem att skicka dom hit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.