|
|
|
|---|---|
Vantage |
Skulle vara kul att höra riktigt dråpliga verkstads besök av er alla här på forumet. Gärna egna blunders när Ni meckat själva ( Skadeglädje ). Vi satt och snackade på en fikarast på jobbet och man hör allt från det mest hiskliga till det dråpligaste så fram med skrivlustan och säg Eran mening så vi får känna oss glada så här i efterhand. Jojo jag snickra på egna blunders med så dom kommer...jag lovar... Vantage |
|
Okej, här kommer en. Jag hade en gammal Honda för en massa år sedan. Den var allt annat än i gott skick. Så var det en sen kväll när jag var på väg från Lysekil till en fest i Göteborg. Då släppte avgasröret från grenröret mitt på motorvägen. Där stod jag, det var mörkt och jag hade knappt några verktyg. Då kom jag på den brilljanta idén att "knyta upp" avgasröret mot grenröret med hjälp av en startkabel som jag skalade av plasten på (för jag ville ju gärna hinna ner till den där festen). Det var trångt, mörkt och varmt i motorrummet där jag stog på alla fyra på topplocket med armarna ner emellan. Då slant jag med ena foten och stöp med huvet före, så att säga. I fallet så fastnade jag sammtidigt som armen liksom kilade fast sig mot det glödheta grenröret. Smärtan går inte att beskriva men det var nog den som gjorde att jag på något sätt kom loss relativt fort. Dock så blev det ett besök på akuten istället för någon fest. M.V.H. Jonas |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
aktuell länk till historien på alfa-power: Länk ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Ajaj, länken funkar inte längre... Nu hittade jag den! Länk Mvh |
|
| Hehe, en minut försent... | |
|
hehe... varje sekund räknas :) ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Jag och en kompis höll på att skruva i min 900 Aero till ca 5 på morgonen. Hade då bl a bytt toppackning, monterat lambdasond och lambdamätare etc etc. Hade hållit på ett antal timmar i mina pärons mycket trånga garage. For ut och provkörde bilen och laddade på mer och mer. Alltså jag skruvade upp laddtrycket allt eftersom kilometrarna flög förbi. Testade att ladda ca 1 bar och tryckte pedalen mot golvet. 1-2-an fullt hjulspinn, skickade i 3-an och nålade bortöver på rakan. När jag närmade mig ca 5000 varv/min på 3-an sa det PANG!! Och det sprutade vatten över hela motorn samt vindrutan. (Körde utan huv och front). Den nya toppackningen hade kastat in handduken =/ Så vid 5.30-6.00 samma morgon blev bilen bogserad tillbaka till samma garage som bilen kom ifrån. Började genast att riva bilen och den var ihopsatt igen efter några dagar =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.