|
|
|
|---|---|
|
e39 523ia OKÄNT MISSLJUD - KLUNKNINGAR I FRAMVAGN?? Tja. Ju det klunkar i framvagnen på båda sidorna.. Jag är helt säker att det kommer från framvagnen. Det är inget ljud som har med stötdämparna och göra. Det hörs oftast när jag kör på ihåligheter på gatan. ex. kör över liggande polis.. det klunkar till efter jag lämnar framhjulen från liggande polisen, exakt när hjulen lättar till lite och sen får tyngd på sig igen. Bilen har gått 27 000 mil så det är på tiden och byta det som det nu är fel på. Någon som vet vad det är som skall bytas i det här fallet? | |
|
Om du kör över liggande poliser får du nog akta dej:-) Förlåt men jag kunde inte hålla mej. Skämt åsido, det låter som pendelstagen har gett upp, då brukar det smälla o klonka när man kör över brunnslock mm. Ganska enkelt att fixa och kostar inte så mycket. mvh Göran Min bil Länk |
|
| Finns ett mektips på Gör det själv sidan. iofs till E46 men principen är liknande | |
|
haha :) jaa liggande poliser.. farthinder :P På BMW sade dom att det kan vara pendelstagen. Vilken del exakt är det jag ska köpa? jag är inne på Motornord.se dom är svinbilliga på delar :) |
|
| Jaha tack. det kallades visst också kränkningshämmarstag | |
|
Länk Titta på nummer 6 Ka, det kallas krängningshämmarstag också. Ja, en liggande polis är ju ett farthinder:-) hehe mvh Göran |
|
|
Hej Kan vara krängningshämmarstagen, MEN kan lika gärna vara nåt av spindellederna på länkarmarna. Tips är att kolla efter sprickor i gummin runt spindelleder, är de trasiga förstörs de direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.