|
|
|
|---|---|
|
En lokal lackfirma lackade om min M-fronspoiler/stötfångare (i titansilver metallic). Under arbetets gång hittade de en spricka på insidan av spoilern (ca 10cm lång) som "plastlagades". 1st ny prydnadslist under ett lyse byttes också ut och lackades. Lackfirmans ställtid behövde jag ej betala eftersom bilen också lackades i en skärmkant på garanti av BMW. Arbetet på frontspoilern kostade 3130kr (inkl moms) som jag betalde själv. Lackfirman gjorde också demontering/montering och underarbete. Är det nån som har nån känsla om detta var ovanligt dyrt? | |
|
Utan att ha någon egentlig erfarenhet av tidigare lackjobb tycker jag det lät ganska överkomligt. Tänk på att det kostar att anlita yrkesfolk. |
|
| Du har inte blivit blåst iaf. På min förra roadster skulle de ha 2.500 för o lacka om den minus montering/demontering. | |
|
Skönt att höra att nån tycker det verkar överkomligt. Det skulle först kosta 1300kr. Sen hittade de plastsprickan och höjde priset till 3000kr. När jag skulle betala var deras kortläsare trasig. I dag åkte jag tillbaka och betalade (kontant). Då höjde han priset till 3130kr eftersom "han glömde att ta betalt" för prydnadslisten i fredags. Jag bad honom då skriva kvittot omgående innan priset gick upp ännu en gång. Dock ser resultatet av hans arbete bra ut. //Jerry |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Verkar var normal prissättning ///MVH Hasso Länk |
|
låter som ett normalt pris! MVH Johan K |
|
|
Det var så länge sedan jag hade nån bil på lackering senast + att han ändrade sig om priset om och om igen som gjorde mig aningen misstänksam. Hur som helst är den jättefin nu efter lackeringen, och det känns skönt att jag inte behöver ta ut den ur garget i det här otäcka snöslasket som betecker vägarna nu. Tack för synpunkter! //Jerry |
|
|
Jag betalade 1500 kr för plastlagning av min vinge och lackering av den. Vingen var sprucken vid fästet. Fick även betala för löstagning av vingen. Jag behövde hlr inte betala ställavgiften eftersom det var i samband med en skada som försäkringsbolaget skulle bekosta. Låter som jag kom undan billigt. |
|
|
Jerry E: men du fick väll vad du betalade för? Alltså: det blev väll bra...? _____Vraum!_____ |
|
|
Snatto: Nu har solen vårsolen tittat fram i Nyköping och jag har fått chans att se bilen i starkt solljus. Den har också efter 4 veckors väntande blivit handtvättad. Jag var tvungen att vänta minst 4 veckor innan jag handtvättade bilen enligt lackfirman (maskintvätt är naturligtvis uteslutet). Jag har alltså synat den ordentligt nu och det är inget fel på resultatet efter rostlagning och lackering. Irritationen kom snarare av att de inte höll lovad leveranstid pga att de glömde att beställa delar till bilen, ökade priset pga sin egen klantighet mm. Men jag erkänner att jag hellre står ut med ovanstående strul och att resultatet blir bra än tvärtom. //Jerry |
|
|
Min far lyckades göra en buckla + repor i höger dörr på färjan till Polen. Han lämnade in den hos SAAB i Polen på deras lackering. För att slippa färgskiftningar lackade de hela sidan för 2500 kr. Detta inklusive utslagning av bucklan. Demontering av dörrklädsel, lister och spegel. Det är helt sjukt! I sommar åker jag ner för att lacka om E34:an och serva hos BMW i Polen! |
|
|
Det är ingen nyhet att det är svindyrt med hantverk i Sverige, den höga timlönen och skatten på det och alla kostnader ett företag har här kräver hög timdebitering. Ofta är dem riktigt duktiga i polen, jag och min polske polare åkte dit för 2 år sen för att lacka om hans e36:a. Vart skitbra och hellack och allt vad det innebär gick på en 10 ungefär och nu har det ju gått 2 år och inte en enda rostbubbla eller nått. Skitbra helt enkelt! |
|
| Ursäkta som frågar, men vad kan det kosta att lacka om ett par M5-backspeglar? | |
| Kostnaden kan variera. MEN! Ett par backspeglar kan vem som helst göra svart... Åk bort till en lackerare och fråga. Kanske 100-300 kr.. | |
|
100-300kr tror jag inte! Han ska iaf blanda färgen o göra rent sputan två gånger (färg + klarlack), så han tar nog mer för det. Men det dubbla iaf! 500-600kr skulle jag tänka mig. Han ska iaf slipa grejjerna och grunda dem, lägga på färgen o sedan klarlacken. Brorsan håller på att totalrenoverar en -66 El´Camino, så jag har sett hur mycket jobb det är för att lacka om. Så man ska inte be förvånad, det är mer jobb än man kan tro. Visst så kanske en par backspeglar kan bli billigt, då dem är i plast,, men skulle jag betala 500kr för en lackering av en plåtskärm så skulle jag inte bli förvånad om det dyker upp rost snart, för om han inte ska ha mer än några hundringar så har han antagligen fuskat. (,,detta är endast min åsikt, kan ha fel, så ingen behöver jaga upp sig!) |
|
| Hur fixar man fram en BRA lackerare i Polen då? Finns dem i Gula sidorna, typ? | |
| Bra fråga, som förtjänar ett svar =) | |
|
Som det är i dagsläget med nya lagar och bestämmelser vad det gäller färger och annat så kommer priserna på lackering förmodligen öka framöver också efterom det är endast vattenbaserade färger som är tillåtna from. 2007. För att besvara din förfrågan så är det inget överpris du har betalat, låter väldigt överkomligt om det dessutom inte var någon ny del som han skulle lackera då han förmodligen var tvungen att göra ganska många steg för att få det bra. Först slipning Sedan slipgrund slipning igen grundfärg bas klarlack Om det nu var en spricka i fronten var de troligen även tvungen att spackla lite på detta också.. Detta tar sin lilla tid samt uppvärmning av lackbox mm. Det är många material som går åt samt många andra småkostnader som ska betalas. Jobbar själv med lackering så jag anser att du har fått ett helt ok pris! |
|
| Med moms o kvitto så är det definitivt ett normalt/bra pris.... | |
|
Japp tycker det är ett bra pris men jag hittade ett annat företag i Märsta(Sthlm) som heter Autoimperium dem lackar för betyligt bättre pris, och dem har erfarenhet. Dem lackar allt. Hade mitt M-paket kit där som de lackade för 3500:- då vare sidokjolar och kofångare fram och bak. Och ett par 18" M fälgar som de lackade svarta med silver kant för 3000:- kr. Mycket bra gjort av killarna från Autoimperium. Här är deras sida www.autoimperium.tk Jag rekommenderar dem! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.