|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte på söndagsmorgonen att min bil (325i e46 -02) låter lite gnällig, typ rem-gnäll fast ganska svagt, på tomgången när den är "kall" (motorvärmarvarm). Det kommer från motorummet, men då jag har en smärre hörselskada så har jag svårt att placera varifrån exakt ljudet kommer. Det är ett nytt ljud då den inte har låtit så tidigare när man skrapat rutorna el. dylikt. Några idéer på vad det kan vara? Oljenivå etc. ser bra ut även om oljan börjar se ut som om det är dags att byta (Inspektion II om ca 500 mil). | |
|
Morsan har en fiat från -00,och på den hade lagren i generatorn gett upp och då hörde man ett svagt gnäll ljud ifrån motor rummet. Ett litet tips bara på vad det "kan" vara. |
|
| Visar sig att det är något med ventilationen, stänger jag helt av AC/Fläkt så blir det tyst och den spinner som den kissemiss den är. Ska kolla närmare om det är någon skillnad mellan AC på/av etc. | |
| Tänkte just föreslå torr rem. Hade exakt samma grej på min för nån månad sedan. Min AC låter också skumt direkt i början när den kör igång vid kallstart (utan mv, har ingen) men det ger sig efter några hundra meter så jag har inte brytt mig om att kolla vad det är. | |
|
Jag tror jag hör samma som dig. För mig spelar inte fläkten någon roll men däremot låter AC'n. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Japp, det är remmen till AC'n. Inget driftsäkerhetsproblem har jag blivit informerad om, jag byter remmen vid inspektion II som kommer om en 400 mil så slipper man ljudet iaf. |
|
|
Ok, tack för svaret! Skriv gärna om det blev tyst efter det. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.