|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter K&N öppen filter som passar min 320i e30.. Nån som vet om nån sida där man kan beställa de?? Mvh Tommy Ocklind | |
| Min BMW som jag ska ha de till är en 320i -88 e30 . | |
|
Lånar denna tråd lite .. Undrar hur funkar det när man kör med öppet filter ute o det är minus grader ? ute .. dvs -5 / -10 grader .. fryser inte filltret .. är det dåligt för motorn att få in för Is kall luft m.m. |
|
| 320_alex--Ju kallare luft ju bättre då kall luft innehåller mer syre än varm | |
STi |
Mekonomen säljer K&N filter kit som innehhåller allt du behöver såsom adapter platta till lmm'n och små fästdetaljer. Detta kittet kostar runt tusenlappen |
| Nice! tackar.. | |
|
vad händer när det är dimmao fukt ute när man kör med öppet filter ? .. kan väll inte vara bra att ha in för kall luft m ed öppet filter ? eller ? någon som fått problem med bilen efter öppet filter .. ? |
|
STi |
Som jag har upplevt det på våran pendlar bil (golf mkII 1,8cl) så när det regnar extremt krafigt ute å då menar jag extremt mycket så kan bilen gå väldigt orent typ som att den misständer när man gasar. Där sitter den visserligen inget sportfilter utan bara standard filter utan kåpunderdel på luftboxen. Sen går kalluften direkt in till filtret framifrån grillen med en avskärmning... Handlar nog lite om vart filtret sitter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.